Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tjänare!

Tänkte fråga om denna mikrofon om det är någon som har koll på läget? Tänkte införskaffa en sådan om ingen kan få mig att ändra mig.

Hur pass bra är den om man jämför med t.ex. Sennheisers K6-system? Är den så professionell som den beskrivs på hemsidor? Med tanke på priset nudå menar jag.

//Filip G. aka Filifjonkan

Posted

Den är utan tvekan bra. Kan iof bättre rekomendera NTG-2 om du vill ha möjlighet till batteri, men båda är bra.

Dock, om man ska jämföra med närmsta konkurrenten, K6, så vad man förlorar på att bara behöva betala en tredjedel av priset är framför allt att den har mycket sämre avståndsfrihet.

Kommer man för långt ifrån så börjar den fasa sig på ett sätt jag inte riktigt var beredd på första gången, men på närahyfsat nära håll, typ uppåt en meter, låter den riktigt intressant :-)

Denkan aldrig mäta sig med Sennheisers MKH-serie eller ens K6:an (med rätt kapsel), men för priset tycker jag inte den har nån konkurrent. :-)

Posted

Okej =)

Får väl slå på stort sen någon gång i livet när man har pengarna till det. Men det låter ju okej iallafall. Äger en Videomic nu och är riktigt nöjd med den. Vad skulle jag göra utan Voodoofilm? :)