Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har nu börjat att lära mig använda Elements... Det tog ett tag innan poletten trillade ner! Och jag vet ärligt talat inte om den trillat ända ner ännu!

Jag är nog rätt trög när det gäller såna här saker. Men trägeln vinner ju alltid!

Frågan är: Hur bär man sig åt får att göra ett röstpålägg i Elements?

Vänligen

Anders

Postad

Det går att lägga på voice over i Premiere Elements. Har du en engelsk version, sök på To record a voice-over i hjälpen. Om du har svensk vet jag inte vad dom översatt det till så du får försöka hitta olika ord att söka på, tex berättarröst.

Postad
Kan inte finna ut hur man skall göra. Hur mgör ni som använder Premiere Pro?

Det bör ju vara ganska lika tycker jag?

I PPro använder man Audio Mixer men den finns inte i Premiere Elements, iaf inte i version 2.0, det var därför jag inte kunde ge någon detaljerad beskrivning tidigare ang hur man gör det i Premiere Elements.

Hittar du någonting öht i hjälpen ang hur man spelar in en berättarröst? Jag kollade igår på Adobes hemsida och där står det iaf att man kan kägga till berättarröst i Premiere Elements. Nu kollade jag ju iofs på version 3.0, så vilken version har du? :)

EDIT:

Jag har kollat igen och berättarröst ligger under New Features och verkar alltså bara fungera i Premiere Elements 3.0. Om du har ett ljudinspelningsprogram går det ju att lösa om du har en äldre version då det ju bara är att spela in och sedan importera det till Premiere Elements och placera det där du vill ha det. Lite krångligare, men det fungerar! :)

Postad
ok, jag har 2,0 så då får det bli import! Vet du om man kan göra det från Audiograber?

Du kan importera alla filformat Premiere Elements stödjer vid import av ljud. Så vilket program du använder att spela in ljudet med spelar ingen roll, se bara till att spara i ett format Premiere Elements accepterar när du sparar i Audiograbber.

Postad

Det låter ju bra..!! Men eftersom att jag är katastrofalt oteknisk så förstår jag naturligtvis inte alls hur man gör.

Du vet möjligtvis inte var man skall klicka i Audiograbber? Eller i MediaPlayer

om man nu kan använda det?

Anders

Postad

Nej tyvärr, jag använder inte Audiograbber och jag tror inte att man öht kan spela in något med Windows Media Player. Jag hade sökt i hjälpen för audiograbber efter ordet record eller recording. Då får du upp massor med träffar och hittar med all säkerhet något i stil med "To record an analog source" och som steg för steg visar hur man gör för att spela in.

Hade jag använt Audiograbber hade jag kunnat ge dig ett mer detaljerat svar. :)

Postad

Audiograbber använder du för att "grabba ljudfiler" från cd-skivor.

Om du vill spela in röst, det går inte i premiere elements som Rogge säger, finns ju simpla inspelningar i windows>tillbehör>ljudinspelaren. Eller i Moviemaker. Du måste ha en mikrofon.

Lycka till :)

/nils

Postad

Helt kanon Jernby!

Det måste testas så fort som möjligt. Tack skall du ha. Känner mig som en jävla idiot emellanåt som måste fråga om allt. Men så är det att ha tummen mitt i handen när det gäller sånt här!

Man får väl se det som så, att man lär sig lite hela tiden, och det går förhoppningsvis på rätt håll..!

Så tack för era svar!

Vänligen

Anders

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...