Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag undrar som sagt hur man lägger in övergångarna i själva filmen?

Jag kan inte flytta eller använda dem på något sätt... någon som kan hjälpa mig?

Tack på förhand...

Postad

På varje videospår finns en knapp som expanderar spåret till att vara ett A och ett B-spår. Om du trycker på den och lägger klipp på spåret kommer Vegas att lägga vartannat på A och vartannat på B, om du sen drar i klippen så att de överlappar varandra i tid kommer det skapas en transition i mellanrummet mellan spåren. Om du högerklickar på denna transition får du upp en massa möjligheter att välja typ och olika typer av kurvor för in- och utgång i din transition.

Det går att göra precis samma sak även om man inte har A/B-upplägget, men det blir tydligare då.

Postad

Föregående post är säkert rätt, men jag förstod inte förklaringen riktigt.

Så här gör jag iaf. Överlappa spåren du vill ha en övergång mellan, då skapas en crossfade som standard. Vill du ha någon av dom andra övergångarna som finns kan du klicka på transitions fliken och dra önskad övergång till din crossfade du skapat och släppa där.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...