High1ander Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Hej, jag behover info pa vad svensk television, TV4, ZTV, SVT, etc har for broadcast safe installningar pa Chroma och Luma. Skiljer det sig nagot fran USA? Har sa e det svart i RGB = 16-16-16 och vitt i RGB = 235-235-235 0 Citera
Max_H Postad 8 december 2006 Postad 8 december 2006 Vilket program? Oftast kan du köra (på grafik) 0-0-0 och 235-235-235 (åtminstone i AE/PPro/Avid). Jag kör så och det är aldrig någon som klagat. Du kan få problem med vissa codecs som stöder "over white", bla Decklinks Okomprimerade codecs (fast där måste du välja det) och Canopus DV codecs stöder det. /Max 0 Citera
High1ander Postad 9 december 2006 Författare Postad 9 december 2006 Vilket program? Oftast kan du köra (på grafik) 0-0-0 och 235-235-235 (åtminstone i AE/PPro/Avid). Jag kör så och det är aldrig någon som klagat. Du kan få problem med vissa codecs som stöder "over white", bla Decklinks Okomprimerade codecs (fast där måste du välja det) och Canopus DV codecs stöder det. /Max Color correction-delen gors i After Effects 7 Pro, och klippningen gjordes/gors i Final Cut. Tack for svaret :) Men undrar om du skickat till TV (antar det) och om det e nagon skillnad mellan PAL - NTSC eller om det e TV-stationerna som satter skillnaden? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.