Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, jag behover info pa vad svensk television, TV4, ZTV, SVT, etc har for broadcast safe installningar pa Chroma och Luma. Skiljer det sig nagot fran USA?

Har sa e det svart i RGB = 16-16-16 och vitt i RGB = 235-235-235

Postad

Vilket program? Oftast kan du köra (på grafik) 0-0-0 och 235-235-235 (åtminstone i AE/PPro/Avid). Jag kör så och det är aldrig någon som klagat. Du kan få problem med vissa codecs som stöder "over white", bla Decklinks Okomprimerade codecs (fast där måste du välja det) och Canopus DV codecs stöder det.

/Max

Postad
Vilket program? Oftast kan du köra (på grafik) 0-0-0 och 235-235-235 (åtminstone i AE/PPro/Avid). Jag kör så och det är aldrig någon som klagat. Du kan få problem med vissa codecs som stöder "over white", bla Decklinks Okomprimerade codecs (fast där måste du välja det) och Canopus DV codecs stöder det.

/Max

Color correction-delen gors i After Effects 7 Pro, och klippningen gjordes/gors i Final Cut.

Tack for svaret :)

Men undrar om du skickat till TV (antar det) och om det e nagon skillnad mellan PAL - NTSC eller om det e TV-stationerna som satter skillnaden?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...