00Bengtsson Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Nu är det snart äntligen dags att exportera mitt projekt i vegas. Det slutade med 17 lager och en längd på 1,35 min i HDV-Kvalite. Nu är det dags att ersätta "intermediate" filerna mot orginalfilerna, och jag har fortfarande lite funderingar... 1. Kommer subclipen ändras automatiskt efter orginalfilens tidskod då jag ersätter "huvud" intermediate-filerna? 2. lr ska jag ersätta subclipen med orginalfilen? 3. om inte; hur ska jag då göra? 0 Citera
00Bengtsson Postad 5 december 2006 Författare Postad 5 december 2006 Snälla är det ingen som kan ge svar? Har letat överallt men står inte nån stans. 0 Citera
Rogge Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Jag kan inget om Vegas, men sådant där hade jag kollat upp och testat innan jag skulle börja med ett skarpt projekt. Då är man bättre förberedd och vet redan saker man kanske absolut skall undvika. Då får man sina projekts i hamn lite säkrare. :) 0 Citera
00Bengtsson Postad 5 december 2006 Författare Postad 5 december 2006 Jo, exakt :) jag borde ha tänkt på det innan... men nu när man sitter här och inte vet att det kommer att funka, får man ta det som det blir :/ 0 Citera
paracelsus Postad 6 december 2006 Postad 6 december 2006 Jag jobbar också med Vegas, dock inte HD, men har ingen aning om vad du menar... :o Vad är intermediate-filer? Är det filer med lägre upplösning som man använder att klippa med eller? 0 Citera
00Bengtsson Postad 6 december 2006 Författare Postad 6 december 2006 Intermediate-filer är en slags video-klipp som man renderar ut av orginalklippen; för att klippen ska bli mer lättarbetade (utan att datorn hänger sig osv. när man redigerar HDV-material) Intermediate filerna har samma upplösning som HDV men med sämre kvalité. Meningen med Intermediate-filer är att man senare ska ersätta filerna med orginalklippen. ...Och det är då jag inte riktigt vet hur man ska gå till väga och ersätta intermediatefilerna. Kommer subclipen då också att bli i "orginal"-kvalitén, eller måste man ersätta dem på nåt manuelt sätt? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.