soultrippin Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Hej! Någon som vet hur man smidigt kan få effekten så att grafik känns som de är avfilmat. Alltså lite skakigt och in och ut zoomning. Kolla början på den här killen showreel så förstår ni vad jag menar: http://www.ericohman.se/reel.mov använder motion 2. tack på förhand! 0 Quote
ofstudios Posted December 4, 2006 Posted December 4, 2006 Ja det finns skak effekt och in och ut zoomning i de flesta redigerings programmen. Har du after effects eller Premier tillhanda? 0 Quote
soultrippin Posted December 5, 2006 Author Posted December 5, 2006 ne jag sitter i motion 2, men de borde kankse finnas där också? 0 Quote
jmalmsten Posted December 10, 2006 Posted December 10, 2006 en metod-fuling kan ju alltid vara att dra igång videon på en plattskärm och använda en handkamera för att filma av den ;) 0 Quote
andreasw Posted December 21, 2006 Posted December 21, 2006 Det var väldigt fult ^^ :) Självklart kan du göra detta. Motion 2 är ett avancerat program. Har dock aldrig använt det. Men har sett på Apple's sida, exempel som visar just denna effekt. 0 Quote
vilcans Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Dra igång videon på en plattskärm och filma av den med en handkamera. Men sen motion trackar du den avfilmade skärmen och låter trackingen styra originalfilmen. Du visar alltså inte den avfilmade skärmen, utan använder den bara för att läsa av kamerans rörelser. Bara en idé. Annars är det ju bara att flytta runt grafiken lite slumpmässigt. I AE finns det något som heter Wiggle som man kan använda för att automatisera det. 0 Quote
jmalmsten Posted December 26, 2006 Posted December 26, 2006 hehe... kul att någon vidareutvecklade idén:) fasst om man ändå bara ska motiontracka så kan man ju välja ett motiv som är lite mer optimerat för trackning ;) förresten finns det i AE en funktion som jag tror heter "sketch" eller "motionsketch" där man helt enkelt kan rita med musen hur bilden ska röra sig. 0 Quote
Recommended Posts