Johan_hmm Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 När jag lägger ut en quicktime-relaterad från AVID, så behöver Encore göra en "audio conforming", innan jag kan göra något mer med filmen. Är det någon som vet vad Encore ska har för kvalite på sina ljud-spår? 12-bit eller 16-bit. 44.1 Hz eller 48 Hz. Wav elle A-iff 0 Citera
Rogge Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 Är det någon som vet vad Encore ska har för kvalite på sina ljud-spår? 12-bit eller 16-bit. 44.1 Hz eller 48 Hz. Wav elle A-iff 16-bit/48KHz skall det vara. Allt annat conformas vid import. För filformat, se Supported file formats for import i hjälpen. 0 Citera
Johan_hmm Postad 5 december 2006 Författare Postad 5 december 2006 Har testat... Funkar inte... 0 Citera
Rogge Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Har testat... Funkar inte... Vad exakt tar du in idag, både ljud och bild alltså? 0 Citera
Johan_hmm Postad 5 december 2006 Författare Postad 5 december 2006 Japp. Jag exporterar en guicktime-relaterad fil ifrån AVID. Den importera jag sen in i ENCORE. När jag tar bild-filen hänger ljud-filen automatiskt med. Ganska skönt.. Då börjar de conforma... 0 Citera
Max_H Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Joo... men är det QT Ref eller en QT-DV och i så fall vilken codec (DV eller Avids egen)? /Max 0 Citera
Rogge Postad 5 december 2006 Postad 5 december 2006 Japp. Jag exporterar en guicktime-relaterad fil ifrån AVID. Vad exakt är en quicktimerelaterad fil? Är det en quicktime-fil eller är det en MPEG2-fil som är skapad av en QuickTime-fil eller vad? Båda har ju en relation till quicktime menar jag. :) EDIT: Max han visst före! 0 Citera
Johan_hmm Postad 6 december 2006 Författare Postad 6 december 2006 För att svar på MAX inlägg. Jag använder AVIDs egna codec, mest för att jag slippa skapa en stor och tung fil. Rogge en quicktime-relaterad fil fungerar så här. Du batchar in ditt matrial i AVID, det du batchar läggs in som mindre quicktime-filer som AVID jobbar med. Sen klipper du en film och lägger ut en quicktime-relaterad fil. Så istället för att en ny fil skapas, så används den filen som en styrfil och berättar var matrialet ligger. (Dom små quicktime-filerna) Det ENCORE sen gör att den compremerar om de matrialet till en fil (MPEG-2), som läggs på skivan. Ta da... 0 Citera
Max_H Postad 6 december 2006 Postad 6 december 2006 Om jag kommer ihåg rätt kan du köra ut det som en QT ref fil UTAN att ha "Use Avid codec" rutan ikryssad. Men jag är osäker på om Encore alltid gör conforming när man kör QT ref... Burken renderar nu så jag kan inte testa. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.