Nikolaj Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 Jag har spelat in HDV-material (1080x1440 50i) som jag redigerar native i Adobe Premiere 2.0. Jag undrar nu vilken som är den bästa gratismetoden för att de-interlaca mitt material? Och så undrar jag också om färgkorrigering bäst görs före eller efter de-interlacing? 0 Citera
ofstudios Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 Jag har aldrig använt 2.0 men jag har 1.5pro och där kan du de-interlaca när du expoterar filmen, annars så med tex: Final Cut Pro så de-interlaca du i redigeringen som en effekt. 0 Citera
Lasse_laser Postad 6 december 2006 Postad 6 december 2006 Kollar för närvarande på program att dra ut hdv till datorn, när jag råkade stöta på programmet MediaCoder. http://mediacoder.sourceforge.net/ Det är gratis. Har inte tittat igenom det så noga ännu, men du kan möjligen konvertera det från ett format till samma med deinterlace-möjligheten ikryssad, utan att förlora i kvaliteten. Värt att titta på i varje fall. /Lasse 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.