Jump to content

Recommended Posts

Posted

[citat=dn] ny satsning på unga filmare och talangutveckling. Tillsammans med SVT, Film i Väst och Filmpool Nord görs en speciell satsning på långfilmer med lägre budget, för de som gör sin första eller andra långfilm.

[/citat]

Låter ju bra för mig. Ska till SFI den 18/12 och träffa en konsulent och försöka få pengar till våran första långfilm.

Posted

mer pengar till färre filmer.... Idiotiskt.

Branschen har ju tryckt på för det här, självklart då det ju är de som får pengarna... Nu kommer filmsverige att bli ännu mindre och ännu tråkigare.

Men nu vill ju jag inte ha med SFI att göra i alla fall så jag bryr mig inte. Låt skeppet sjunka! SFI förstör svensk film, stoppar all glöd och betalar trötta regissörer för oengagerad film.

Lägg ner SFI och dela upp en del av pengarna till nya filmmakare. Till små, oberoende projekt i utbildningssyfte.

Låt den fria marknaden göra långfilm istället, som det borde vara, utan konkurrens från staten. Pengarna som sparas in kan gå till sånt staten borde hålla på med istället. Vård, skola, omsorg, akassa osv...