Gonz Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 Hej är det nån som vet hur man får svart bakgrund på undertexter i premiere. 0 Citera
Max_H Postad 28 november 2006 Postad 28 november 2006 Finns inget "färdigt" sätt - du får göra det "the hard way". Dvs själv lägga dit en svart platta bakom. Om det inte går att "göra" ett typsnitt som har en enfärgad bakgrund - nån som vet (har själv aldrig testat att göra typsnitt)? /Max 0 Citera
ofstudios Postad 28 november 2006 Postad 28 november 2006 Hmm jag funderar på att skaffa 2.0 nu har jag 1.5Pro om man ska lägga in text med svart bakgrund ->F9->Editera Texten->Spara, sen är det bara till att infoga till klippet. 0 Citera
Gonz Postad 28 november 2006 Författare Postad 28 november 2006 Det borde finnas ett typsnitt som har svart bakgrund. Det är idiotiskt att det inte finns i premiere. känner ni till nåt lättanvänt undertextprogram, har testat subtitle workchop och sony dvd architect men jag tycker inte att de är nåt bra. Går det att importera fonts till premiere? 0 Citera
Max_H Postad 28 november 2006 Postad 28 november 2006 Håller med om att det är URBOTA korkat... Alla TT typsnitt som du installerar kommer att "synas" i titlern. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.