Ubbe Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Hallå -Encorefråga- Jag vill att tittaren ska kunna trycka sig igenom en film via kapitelknappen. Alltså lägger jag in chapter points. Men den sista kapitelmarkören är det ju inte säkert att det går att lägga helt sist beroende på GOParna. Går det att göra så att den sista kapiteltryckningen för direkt till "end action", så att jag slipper lägga den några frames innan? Som det är nu så hamnar den sista kapiteltryckningen något innan slutet, vilket inte ser så snyggt ut. Ubbe 0 Citera
Rogge Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Går det att göra så att den sista kapiteltryckningen för direkt till "end action", så att jag slipper lägga den några frames innan? Som det är nu så hamnar den sista kapiteltryckningen något innan slutet, vilket inte ser så snyggt ut. Nej, det går inte att göra så. Däremot kan du ju lägga till några frames av vanlig Black Video i tex PPro i slutet av filmen och lägga den sista kapitelmarkeringen någon frame in i den svarta videon. Gör du det så kommer den sista kapitlemarkeringen på svart video som sedan bara har någon frame kvar till slutet och vips så har du uppnått det du vill, dvs att den sista kapitelmarkeringen "utför" en End Action, utan att visa något annat än helt svart. :) Beroende på var du kodar till mpeg2 så brukar max 10-15 rutor Black Video räcka i slutet för att uppnå det du vill. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.