Swishahouse Postad 24 november 2006 Postad 24 november 2006 Hej Undrar, eftersom mitt kommande projekt i skolan självklart ska vara en star wars fanfilm :P, så tänkte jag fråga hur man enkelt gör intro scenen i Star Wars (den löpande texten) i After Effects ? Om ni inte förstår så menar jag den här: http://img58.imageshack.us/img58/1928/pdvd000ba7.png Det är säkert svinlätt i AE, men är det någon som skulle tänka sig lägga upp en enkel tutorial åt mig ? :) Tack. 0 Citera
uppa Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 vet inte hur man gör i AE. men du kan göra det skiit enkelt i moviemaker. allt du behöver göra är att ta en bakgrunde med stjännor o sen lägga sån star wars text på. sån text finns i movie maker. kolla långt ner i listan på olika animeringar. 0 Citera
Swishahouse Postad 25 november 2006 Författare Postad 25 november 2006 vet inte hur man gör i AE. men du kan göra det skiit enkelt i moviemaker. allt du behöver göra är att ta en bakgrunde med stjännor o sen lägga sån star wars text på. sån text finns i movie maker. kolla långt ner i listan på olika animeringar. Aha okej :) Tack 0 Citera
Swishahouse Postad 25 november 2006 Författare Postad 25 november 2006 vet inte hur man gör i AE. men du kan göra det skiit enkelt i moviemaker. allt du behöver göra är att ta en bakgrunde med stjännor o sen lägga sån star wars text på. sån text finns i movie maker. kolla långt ner i listan på olika animeringar. Vf blir inte bakrunden transparent i Movie Maker när jag ska lägga på en text ? Hittar inget sätt och ändra det. Edit: hittade det :P...lite lat antar jag 0 Citera
fikabord Postad 13 december 2006 Postad 13 december 2006 I After Effects, förklarar lite övertydligt eftersom jag inte vet dina kunskaper i programmet så ta inte illa upp. Skapa ett textlayer och skriv texten som du vill att den skall vara, i färger och typsnitt osv. Storleken kan vi justera senare. Kryssa i rutan för 3D-lager på ditt textlayer. (Den ruta som är under kolumnen med en 3D-box.) Gå in under textens Transform-inställningar och ändra X-Rotation efter smak, 310 grader funkade bra tycker jag. Ändra storleken på texten nu. Se till att Axis mode är satt till Local Axis Mode. Därefter tar du tag i den gröna pilen (y-axeln som ska gå längs textens ovan till undersida) och drar den till den position du vill att texten skall starta i. Se till att du är på första bilden i din komposition och sätt en keyframe här för position. (klicka på uret framför position-texten). Förflytta dig fram till den tid där vill att texten skall vara vid sitt slut och drag åter igen i den gröna pilen och flytta texten till sitt slutskede. Här skall en keyframe skapas av sig själv. Det ska räcka för att få den effekt du vill hoppas jag. Lycka till! 0 Citera
Normen Postad 22 december 2006 Postad 22 december 2006 Annars finns det en Video-tutorial om just det på http://www.creativecow.net 0 Citera
donhaggis Postad 4 januari 2007 Postad 4 januari 2007 Skulle du vilja posta länken till den tutorialen, Normen? Har försökt hitta den men dock utan framgång. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.