bms Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Hej! Jag undrar om nån vet en bra riktad mikrofon för intervjuer, reportage osv för ett lågt pris till en JVC F1.2. Tack på förhand! 0 Quote
Christian van Caine Posted November 23, 2006 Posted November 23, 2006 I prisordning: Röde NTG2, Sennheiser K6, & Sennheiser MKH 416 eller 60. Hur möe har du tänkt lägga? Jobbade med en mycket bra Audio Technica för under 10.000 för ett tag sen åsså, men glömde skriva upp vad den hette. 0 Quote
Stefan_holst Posted November 23, 2006 Posted November 23, 2006 Hej! Jag undrar om nån vet en bra riktad mikrofon för intervjuer, reportage osv för ett lågt pris till en JVC F1.2. Tack på förhand! Lite nyfiken bara vad är en JVC F1.2 för kamera? 0 Quote
bms Posted November 25, 2006 Author Posted November 25, 2006 stefan_holst de är en miniDV kamera. Här har du bild på den: http://www.pconline.com.cn/digital/dv/hangqing/fj/0507/pic/004.jpg 0 Quote
Stella Posted November 30, 2006 Posted November 30, 2006 Audio Technica ATM 10a är en bra och prisvärd kondensatormikrofon. Den är troligen inte en extrem RIKTmikrofon men kan fungera fint till just intervjuer och sånt som du skriver om. Faktum är att Sveriges Radios nyhetsreportrars standardkit är en ATM 10a och en Marantz PDM 670. I helgen ska jag själv testa hur den funkar ihop med en portabel inspelare som heter Zoom H4. ATM 10a strömförsörjer sig själv med 1 st AA-bateri. Annars kan du ta ur batteriet och låta phantom-matande apparater driva den. ATM 10a har XLR-fattning och om du vill köra den direkt in i en videokamera till exempel kan du enkelt skaffa en sladd som är XLR i ena änden och minitele i den andra. MVH Stella 0 Quote
Recommended Posts