Totaltjavlamorker Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Hallå! Jag ska börja spela in en skräckfilm snart och jag behöver lite hjälp. Det ska vara någon avhuggen arm och liknande i denna film, har provat att göra en arm en gång, den vart sådär. Den var gjord av gips och latex utblandad med hudliknande färg, den vart tyvär för knölig och orealistisk. Det funkade på långt håll men i denna film tänkte jag att man kanske skulle kunna ha med lite mer detaljerade klipp. Det jag behöver hjälp med är alltså att göra verklighetstrogna kroppsdelar :P Skulle vara riktigt schysst om någon kunde hjäpa mej! OBS budgeten till denna film är inte den bästa, så kom inte med några jättedyra förslag :) Tack på förhand/Henke 0 Citera
Totaltjavlamorker Postad 21 november 2006 Författare Postad 21 november 2006 kom igen nu, nån lär det väl vara som har nåt bra tips!? 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 finns la dugliga armar å fötter på Buttericks (fanns förr iallafall), dom kan man ju bloda ner lite extra så borde det nog funka fint. 0 Citera
Deathbunny Postad 21 november 2006 Postad 21 november 2006 Hur många kroppsdelar pratar vi om och när du börja spela in, samt hur nära har du tänkt och filma? Går att göra ganska billiga och enkla delar på flera sätt, ska fixa en bild på en arm jag gjorde väldigt enkelt och väldigt snabbt till en Halloweenfest för nån vecka sen... 0 Citera
Totaltjavlamorker Postad 21 november 2006 Författare Postad 21 november 2006 Hur många kroppsdelar pratar vi om och när du börja spela in, samt hur nära har du tänkt och filma? Går att göra ganska billiga och enkla delar på flera sätt, ska fixa en bild på en arm jag gjorde väldigt enkelt och väldigt snabbt till en Halloweenfest för nån vecka sen... ca två ben och tre armar. Vi tänkte börja framåt vårkanten, det är förarbetet vi håller på med nu. Det kommer vara vissa när´bilder. Bild och intsruktioner vore trevligt :D 0 Citera
Eibon Postad 11 december 2006 Postad 11 december 2006 låg budget så tycker jag då det är bäst att göra det på ett sätt så effekten blir enkel men effektiv. Ett bra exempel är första Evil Dead då dom hugger isär Shelly. Dom har typ korv o shit. men byxor är bra, så behöver du bara fejka ett ben i en byxa utan hud och sen lägga ner lite energi på att få slamsorna på avhuggna sidan att se bra ut. Ska du visa när dom hugger i armen så visar du en del av armen kanske i en ärm men inte handen på andra sidan osv. Ser verklighetstroget ut och är lättare att göra...bättre än nåt som ser halvfake ut och som man måste ligga på i typ 5 bildrutor. I Evil Dead är det även snyggt när kroppsdelarna sprattlar på golvet...folk under golvplankorna med en liten del avhuggen arm/ben fastsatt på deras riktiga. 0 Citera
sky_eye Postad 12 december 2006 Postad 12 december 2006 Som sagt, jag har nå't huvud, ett gäng öron och kanske nå'n hand att låna ut. Det är riktigt jäkla bra saker, gjutna i silikon och sminkade. \\Sky 0 Citera
Totaltjavlamorker Postad 12 december 2006 Författare Postad 12 december 2006 Som sagt, jag har nå't huvud, ett gäng öron och kanske nå'n hand att låna ut. Det är riktigt jäkla bra saker, gjutna i silikon och sminkade. \\Sky Jasså? hur kan man få tag i dom då? skickas det på posten då eller? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.