Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag skall köpa HDV-kamera, funderar på Canon XH A1, men den saknar HDMI-utgång. Hur skall jag kunna föra över den högupplösta filmen till projektorn, HDDVD-brännare finns ju inte ännu. Eller skall jag istället köpa en Sony HDR-FX7 med HDMI?

Postad

Alltså om du vill ha 1920x1080 upplösning ut på projektorn så behöver du en mycket bra och dyr projektor för det första... kollade runt efter en själv, 88000:- hittade ajg en som klarade den upplösningen... men det borde finnas billigare också =)

Du kan inte tanka in materialet i datorn och koppla datorn till projektorn då?

/M

Postad

Det jag gör att jag har från datorn DVIu och där har jag en HDMI adapter som sedan går till projektorn. Där kan jag se HD material i WMVHD QTHD mm.

Kamera skall du i första hand köpa efter hur den spelar in, inte hur den spelar upp.

Postad

Tack för svaren. När jag under våren köper ny kamera så blir det nog nödvändigt att köpa en ny bärbar dator med DVI för redigering samt visning av film. Det blir nog en Dell dator; Inspiron 9400 eller XPS M710, samt förhoppningsvis Canon XH A1.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...