Frodo Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Jag skall köpa HDV-kamera, funderar på Canon XH A1, men den saknar HDMI-utgång. Hur skall jag kunna föra över den högupplösta filmen till projektorn, HDDVD-brännare finns ju inte ännu. Eller skall jag istället köpa en Sony HDR-FX7 med HDMI? 0 Citera
EliteMachine Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Alltså om du vill ha 1920x1080 upplösning ut på projektorn så behöver du en mycket bra och dyr projektor för det första... kollade runt efter en själv, 88000:- hittade ajg en som klarade den upplösningen... men det borde finnas billigare också =) Du kan inte tanka in materialet i datorn och koppla datorn till projektorn då? /M 0 Citera
Robin Postad 23 november 2006 Postad 23 november 2006 Kameran har ju komponentvideoutgångar som kan skicka högupplöst material, så har du en projektor med sådana ingångar kan du ju visa HD. 0 Citera
MovieSwede Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Det jag gör att jag har från datorn DVIu och där har jag en HDMI adapter som sedan går till projektorn. Där kan jag se HD material i WMVHD QTHD mm. Kamera skall du i första hand köpa efter hur den spelar in, inte hur den spelar upp. 0 Citera
Frodo Postad 25 november 2006 Författare Postad 25 november 2006 Tack för svaren. När jag under våren köper ny kamera så blir det nog nödvändigt att köpa en ny bärbar dator med DVI för redigering samt visning av film. Det blir nog en Dell dator; Inspiron 9400 eller XPS M710, samt förhoppningsvis Canon XH A1. 0 Citera
MovieSwede Postad 26 november 2006 Postad 26 november 2006 Har datorn DVI? Nu var det ett tag sen jag letade bärbara datorer, men vga har varit standard oftast. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.