uppa Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 tja!!!! skulle vilja veta hur man gör för att frysa tiden. här är ett exempel på hur jag menar: så hur ska jag göra för att göra som han gjode. vilka progarm ska jag använda och hur ska jag göra? 0 Citera
burner Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 hehe... nice klipp :) Tittade riktigt noga och förstod hur han gjort. Om du tittar noga riktigt, noga precis efter att han stoppar bollen i luften ser man att bollen landar vid hans fot fast han har fösökt klippa bort den. Titta noga ! Så jag antar att han gjort såhär: Han har först filmat bakgrunden med hunden etc. för att kunna klippa bort bollen med. Sen har han filmat när han sparkar bollen och han kör en Freeze frame när bollen är vid ett visst ställe. Men han had duplicerat bilden och maskat så att den nedre delen är kvar. På den delen är tiden normal och han har dessutom klippt bort bollen. När han sedan sätter igång ändrar han masken på freeze lagret så att den når botten. Man kan även där se efter studsen hur masken är lite ful. Titta noga och tänk efter så förstår du hur jag menar ;) Jag e inte bra på att förklara... Men jag e inte heller säker på att han gjort så, men jag har gjort så med mina liknande klipp och mycket tyder på att han gjort så också. 0 Citera
burner Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 jag kom på att bakgrunds lagret som jag prata om är överflödigt, funkar utan. :) 0 Citera
uppa Postad 19 november 2006 Författare Postad 19 november 2006 jag kom på att bakgrunds lagret som jag prata om är överflödigt, funkar utan. :) jaha nu fattar jag. provade en annan variant än den han gjode. jag kastade en kude o frös kuden men alt annat rröde sig. 0 Citera
carbe Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 jaha nu fattar jag. provade en annan variant än den han gjode. jag kastade en kude o frös kuden men alt annat rröde sig. Och hur gick det då Uppa? Blev det bra resultat eller såg det dåligt ut? 0 Citera
uppa Postad 19 november 2006 Författare Postad 19 november 2006 Och hur gick det då Uppa? Blev det bra resultat eller såg det dåligt ut? det gick sådär!! det va ju första gången o allt men, det va ju bara ett test. bilden hoppade lite mellan wide screen o vanlig tyvärr. men, men. 0 Citera
carbe Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 det gick sådär!! det va ju första gången o allt men, det va ju bara ett test. bilden hoppade lite mellan wide screen o vanlig tyvärr. men, men. Det var hyfsat förutom att skärmen ändrade sig ;) 0 Citera
uppa Postad 19 november 2006 Författare Postad 19 november 2006 mm, sa ju det men du kan inte förklara lite bättre på hur han gör det. han på den video jag länkade lite högre upp 0 Citera
carbe Postad 19 november 2006 Postad 19 november 2006 Varför inte använda maskning till det? På ena sidan finns kudden som stillbild och på andra sidan rör du dig. Det borde fungera. Så startar du maskningen när kudden skall frysas. Prova det! 0 Citera
uppa Postad 20 november 2006 Författare Postad 20 november 2006 det var så jag gjorde. men, jag vete fan varför det blev så. jag maskade ut kudden o sen tog jag och tog en still bild. fråga: ska man ta still bild elelr finns det ett annat sätt att frysa? 0 Citera
carbe Postad 20 november 2006 Postad 20 november 2006 Stillbild är väl bra. Då är ju allting still i alla fall... Det hade jag gjort. Men om det finns något smartare sätt så skall man ju använda det ;) 0 Citera
burner Postad 22 november 2006 Postad 22 november 2006 men asså det smartaste sättet måste vel vara freeze frame ? (Högerklicka på klipet, gå in på time och sen freezeframe på den framen du vill frysa) eller var det, det ni mena kanske :P 0 Citera
Davio Postad 25 november 2006 Postad 25 november 2006 Smarta sättet är att bara klippa ut bollen, youtube filmen så verkar dom kapat av hela övre området. Notera fina bakgrunden hur träden rör sig och sedan låter bli att röra sig. Vad man kan göra också ifall man vill avancera är att filma bollen rotera bakom en bluescreen och ersätta den med riktiga bollen när den freeze-framas. Då ser det ut som den roterar samtidigt i luften som det inte fanns någon gravitation, för problemet med freezeframe är just att allt liv i bilden försvinner. 0 Citera
uppa Postad 26 november 2006 Författare Postad 26 november 2006 Jag fattar fortfarande inte. kolla här 1.kolla bollen den är fryst 2.kolla träden, dom är med frysta 3. kolla hunden, med frysen han kan ju inte bara ha kappat övre delen. måste ju gjort en still bild på sin hund. och kastat bollen. sen tror jag han använt sig av greenscreen eller nåt och bara gått lite. jag vet inte riktigt som sagt. kan någon förklara lite bättre.:D 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.