Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jobbar med en film nu som jag behöver klippa och jag har bara tillgång till Adobe Premiere 0.7 men kan bara banda in till Final cut 5. Kan man ta in material från Final cut till Adobe utan problem eller behövs det ett konverteringsprogram och var kan man i så fall få tag i ett sånt? Behöver hjälp fort, fort, fort!

Postad

Dv eller HDV? DV QuickTime funkar utan "problem" annat än att det inte finns ngn QT-editing mode. Du får skapa en egen under Custom som renderar till QT PAL. Alt. så importerar du QT PAL klippen in i ett vanligt DV PAL projekt. Du får leva med att det blir en röd linje som signalerar att du måste rendera allt.

/Max

Postad

mikjao, Om det är DV du jobbar med så rekomenderar jag Scenalyzer Live som fångar utan problem från kamera till DV avi så du slipper konvertera och lägga tid på att flytta filer mellan Mac och PC, mm. Ladda ner en testversion och testa. Fungerar det kostar det $39 och är den absolut bästa investering du kan göra när det gäller att fånga video utan problem.

Scenalyzer Live fungerar dock inte att fånga HDV med.

Postad

Bara ettor och nollor som kopieras. Vad som sker när PPro i slutet renderar om QT DV till DV AVI törs jag däremot inte svara på. Kan ev bli fel om DV AVI och QT DV har olika svartnivåer etc.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...