mikjao Posted November 14, 2006 Posted November 14, 2006 Jobbar med en film nu som jag behöver klippa och jag har bara tillgång till Adobe Premiere 0.7 men kan bara banda in till Final cut 5. Kan man ta in material från Final cut till Adobe utan problem eller behövs det ett konverteringsprogram och var kan man i så fall få tag i ett sånt? Behöver hjälp fort, fort, fort! 0 Quote
Max_H Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Dv eller HDV? DV QuickTime funkar utan "problem" annat än att det inte finns ngn QT-editing mode. Du får skapa en egen under Custom som renderar till QT PAL. Alt. så importerar du QT PAL klippen in i ett vanligt DV PAL projekt. Du får leva med att det blir en röd linje som signalerar att du måste rendera allt. /Max 0 Quote
Rogge Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 mikjao, Om det är DV du jobbar med så rekomenderar jag Scenalyzer Live som fångar utan problem från kamera till DV avi så du slipper konvertera och lägga tid på att flytta filer mellan Mac och PC, mm. Ladda ner en testversion och testa. Fungerar det kostar det $39 och är den absolut bästa investering du kan göra när det gäller att fånga video utan problem. Scenalyzer Live fungerar dock inte att fånga HDV med. 0 Quote
mikjao Posted November 15, 2006 Author Posted November 15, 2006 Och det blir inget kvalitetsfall om man sparar i DV QT? 0 Quote
Max_H Posted November 15, 2006 Posted November 15, 2006 Bara ettor och nollor som kopieras. Vad som sker när PPro i slutet renderar om QT DV till DV AVI törs jag däremot inte svara på. Kan ev bli fel om DV AVI och QT DV har olika svartnivåer etc. /Max 0 Quote
Recommended Posts