Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fat 32 har en filstorleksbegränsning på 4Gb (ca 18 min DV) och är ngt långsammare att läsa från om det är stora filer.

Så länge du inte ska läsa disken i en Windows 98- eller Mac-dator så finns det ingen anledning att inte köra NTFS.

/Max

Postad
Jag tror att det spelar större roll om en normal användare defragmenterar sin disk eller inte. För egen del kör jag varken med NTFS eller FAT32.

Då antar jag att du inte kör med Windows som operativ.

Håller med Max_H, det finns ingen anledning att köra annat än NTFS om man släppt taget om WinMe/98.

Postad
Kan bero på att du kör Mac eller...:) ?

/Max

Ville bara belysa att det är troligen lika vanligt med FAT32 på mac som win XP maskiner. Det är ju ganska vanliga förutfattade meningar att vi använder både 1 knappsmus och kör FAT32.

Sen läser OS X NTFS lika bra som win maskiner. (Men att skriva till en NTFS disk går inte, vad jag vet)

Postad

Fasen också... jag som verkligen TRODDE att alla Mac:are använde 1 knappsmus... ;)

Frågan är när Apple ska inse att man faktiskt vill ha två knappar på sin MacBook... Grrrrr

Jaja... nu gled man från ämnet (och det är inget plattforms-krigs-start blaha)...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...