Twizz Posted March 8, 2004 Posted March 8, 2004 När jag kör en fade till en annan scen så använder jag opacity och drar ner där så jag börjar se den andra scenen under. Men vad heter effekten som gör det åt mej? 0 Quote
orange Posted March 8, 2004 Posted March 8, 2004 Den finns ju under transitions/Dissolve/Cross Dissolve Verkar jobbigt att ha gjort det manuellt hela tiden.. :( 0 Quote
Twizz Posted March 8, 2004 Author Posted March 8, 2004 Ja det var väldigt kämpigt. Men vad gör man inte för konstens skull. :) 0 Quote
pekivan Posted March 8, 2004 Posted March 8, 2004 hur gör man annars för att tex fadea mellan ett svart clip och ett annat?? 0 Quote
Ecketechboy Posted March 10, 2004 Posted March 10, 2004 Använder dig av dissolve/cross dissolve (transitions) eller dylikt från klippet till en svart ruta som finns att importera om du höger klickar i ett vitt fält där du har alla "bins" sen tar du "new" och sen är d bah å glida vidare till "black video" vill du sen fortsätta filmen med ett eget klipp är det bah "crossdissolva" tebax te filmen! Se till så du har pilarna åt rätt håll på timelinen! 0 Quote
Recommended Posts