Gå till innehåll

Val av MKH mick.


D_Odell

Recommended Posts

Hej, kommer tillsammans med en ny uppsättning av arbetsmaterial inhandla en ny mick för att ha som mick på kameran,

istället för den inbyggda, men också ha som bom då det vankas. Men vilken av Sennheiser versioner skulle ni välja?

Har funnit en europeisk affär som har bra exkl moms priser HÄR.

 

Mitt första tanke vara att köra på MKH 50 som jag bommat med i det senaste projektet och ljudet vart mycket behagligt.

Men hur skulle den funka att ha på kameran, skulle den fånga upp för mycket från kameran, då den inte är helt riktad utan

tar också in runt om.

 

Hittade inget köpforum för ljud så jag lade den här.

 

Tack

Länk till kommentar
Share on other sites

Mkh 50 är lite standard för film så jag hade tagit denna utan att tveka. Den har supernjure karaktär trots att den är så kort dvs den tar inte upp mycket från sidorna utan är riktad. Mkh 60 är ännu mer riktad medans Mkh 70 är tokriktad. Jag gillar dock ljudet bäst på 50an. Sen funkar ingen mik på kameran bra och att sätta en 50a på kameran är lite som att skaffa en imax kamera för att filma semestern enligt mig.

 

Alla mikar som har något riktad karaktär får också en svans bakåt, dvs tar upp lite ljud rakt bakifrån, kan vara bra att tänka på också.

 

Edit: Det är förresten Mkh 20 som är rundtagande, men det känns lite meningslöst att skaffa till film. Jag kör med det till tramp ibland för att få mer rum, men då är man ju i en väldigt tyst studio.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...