Gå till innehåll

HJÄLP - Zombie


the_looop

Recommended Posts

Hej. jag och min kompis ska göra en zombiekomedi och vi undrar hur man kan göra dom zombie-aktiga, typ sår och kroppsdelar som är borta så man ser ben m.m. Hjär oss gärna med små roliga skämt om zombies som man kan ha i filmen utan att det har någon mening med resten av filmen att göra...

 

Jag kan lägga upp manuset när det är färdigt så kan ni ge komentarer ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Köp dermavax! Funkar skitbra! Det är en vax som man mjukar upp för att sedan kleta på den på ansiktet elelr vart som helst, skapar en liten utbyggnad av huden så den knappt märks, och sedan skär ett jack eller vad som helst i vaxet! Sedan sminkar du såklart hela ansiktet vitt och sminkar i fejkblod i såret som du kan göra hur äckligt som helst. Använd fantasin. Sedan använd svart smink till att smika på kinderna lite diffust så man ser smalare ut än vanligt och sminka även mörkt i ögongloberna. Om du kan få atg på vita linser så skulle det vara ultimat!

Dermavax kan du köpa antingen på internet elelr på en hobbybutik där dom har teatersmink och kostar ca 110 kr.

Jag älskar zombies! Lycka till /Bengan

Länk till kommentar
Share on other sites

Se mängder av zombiefilm och ha med små blinkningar till de filmerna i er egen (ex "We're coming to get you Barbara" från Shaun of the dead som är en blinkning till Night of the living dead. Hela Shaun är fylld av liknande skämt). Att se massa zombiefilm kan också vara bra som inspiration för smink.

 

Nedan lite tips på bra filmer:

 

Night of the living dead (George Romero)

Night of the living dead (remake av Tom Savini, FX-guru)

Dawn of the dead (George Romero)

Dawn of the dead (remake, Zack Snyder)

Day of the dead (George Romero)

Land of the dead (George Romero)

Braindead (P Jackson)

28 dagar Senare (Danny Boyle)

Shaun of the dead (Edgar Wright)

 

Där har du ett gäng som borde vara ganska lätta att komma över. Romeros tre första filmer finns i en trevlig box som säljs skamligt billigt. Sen finns det mängder och åter mängder med andra filmer av varierande kvalité. "Return of the living dead" serien är ju spexig och den brukar inte vara så svår att få tag på.

 

Lite tips på sminkning av zombies finns ju med i extramaterialet på några av ovan nämnda filmer. T ex remaken av Dawn of the Dead.

 

Lycka till, zombies kan det inte bli för mycket av. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...