Gå till innehåll

Premiere Elements


Håkan G

Recommended Posts

Hallå.

 

Jag har för några månader sedan skaffat Adobe Premiere Elements 15. En kamrat som vet vad han håller på med plockade i hop en dator med prestanda som gott och väl ska klara av programmet.

Har inga problem alls med att plocka in filer. De spelas upp kanonfint ända tills jag ska börja meka med filerna. Typ green screen effekt. Då börjar den hacka och processorn går upp till 100%. Jag klickar enter och den börjar återgivningen /renderar. Tar ca 5 minuter.. Om jag gör en liten ändring igen så blir det samma problem igen. Har verkligen svårt att veta vart jag ska börja leta. Har haft ett premiere elements 7 tidigare utan problem alls fast på en annan dator.

 

Jag orkar inte hålla på med Adobes förskräckliga forum. Känns som det är här det händer.

 

Mvh Håkan

Länk till kommentar
Share on other sites

Då du anser Adobes forum förskräckligt så undrar jag om du vet att det finns ett särskilt forum för Premiere Elements. Jag har en tidigare version av programmet, och jag har positiv erfarenhet av forumet. Då menar jag givetvis det forum som är specifikt för Premiere Elements. Men för all del, det är väl ett år sedan jag senast använde det forumet.

 

Ett annat alternativ är att du kontaktar föreningsdriven lokal-TV-station eller annan filmskaparförening i din närhet. Därför att där finns förhoppningsvis någon som använder samma program. Och har tid att åka hem till dig (eller du kanske redigerar på laptop så du kan ta med datorn).

 

När jag senast köpte redigeringsdator så kollade jag på internet hur jag skulle optimera datorn för videoredigering. Men det har du väl redan gjort.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...