Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Picture styles!

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2011

Standard Picture styles!

Godkväll,

Idag hade jag en riktigt tråkig söndag, därför bestämde jag mig att pröva lite olika picutre styles. Jag blev faktikst väldigt förvånad över hur stor skillnad det gjorde. berätta gärna vad du använder för stil och vilka resultat ni har fått! Den första bilden är standard och den andra är "superflat", http://vimeo.com/groups/24987/videos/7256322 här är en film som förklarar lite, superflat stilen finns att ladda ner under filmen.

Mina resultat:
    Bifogade bilder Bifogade bilder

Besatt medlem Mattihps avatar
    Reg.datum
    jan 2011

Standard

Kul! Tydligt och bra. Rolig brytning också, låter lite tysk nice.
    ---------
    Redigering, skripta, foto, regi- pref. ordning
    Högskolan Dalarna: MP - Rörlig Bild: Fil.kand: 21/1 2011

Kamera: Canon EOS 550D | EF-S 18-55/3,5-5,6 IS | EF 50/1,8 II | M42 Astron 28mm/2.8 | 3x Transcend 16gb SDHC Class 10 | Ljud: Zoom H4N | Transcend 8gb SDHC Class 10 | Röde NTG-2 Shotgun mic | Röde Blimp
    Stativ: Velbon C-600
    Redigering: Final Cut Studio 2
    Ljudredigering: Cubase LE 5

Besatt medlem Raws avatar
    Reg.datum
    feb 2009

Standard

Hahaha, du är klockren, satan vad jag garvade:P Tack för en otroligt bra upplysning, det ser ju alldeles utmärkt ut! Nu kommer antagligen 7D bli ännu mer populär som filmkamera!
    "One of the great things about books is sometimes there are some fantastic pictures.” (George W. Bush)

Medlem
    Reg.datum
    feb 2006

Standard technicolour

Hej, Har sen innan kört med eugenia queru´s "extra flat" picture style, men nu när jag laddade ner technicolor så verkar jag få in mer information från mörka och underexponerade områden i bilden. Har inte provat filmat och latjat runt med CC, men ska ta o göra det framöver här. Lägger till lite länkar där man kan prova olika picture styles.

http://eugenia.queru.com/2010/01/25/...the-flat-look/

http://www.sagepictures.com/sagepict...igicinema.html

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2010

Standard

Precis, viktigt påpeka att detta är utvecklat i samarbete med Canon och minst 10% mer dynamiskt omfång, några riktigt imponerande videos rörande framför allt återhämtning av överexponerat vilket inte är något som "Superflat" och liknande gör, det är precis bara det, platt. Bilden innehåller mer information helt enkelt. Sedan är det som vanligt viktigt att göra sig av med 8-bit h264 innan man börjar pilla i kurvorna, annars har man bara halva inne.

edit: öh ok trodde tråden handlade om technicolors...
    Kort uttdrag (ungraded), VARNING om nu använder 550D ntsc på pal 60p, det försvinner frames o grejer med cinestyle, kör i pal.

Medlem
    Reg.datum
    feb 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av VARNING om nu använder 550D ntsc på pal 60p, det försvinner frames o grejer med cinestyle, kör i pal.
    [vimeo
    23381578[/vimeo]
    Förlorar du frames om du kör 60p? låter väldigt konstigt, ska kika det med också.

Besatt medlem
    Reg.datum
    maj 2010

Standard

japp... typ 40% av filerna har klumpar med dropped frames. Fick några skadade stillbilder också. Ingen som bekräftat över atlanten om detsamma händer med t2i ->PAL setting. Men kör i PAL så funkar det felfritt.

Nybörjare
    Reg.datum
    jan 2010

Standard 8-bit h264

Citat Ursprungligen postat av Martin Oller Visa inlägg
    Sedan är det som vanligt viktigt att göra sig av med 8-bit h264 innan man börjar pilla i kurvorna, annars har man bara halva inne.
    Vad anser du är bästa formatet att lägga över till när man skall "pilla på kurvorna"? Jag redigerar för övrigt i Vegas.

Besatt medlem StenRs avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av charles Visa inlägg
    Vad anser du är bästa formatet att lägga över till när man skall "pilla på kurvorna"? Jag redigerar för övrigt i Vegas.
    Det sämsta formatet är nog original, 8-bitars H.264. Men om man ska välja på PC så är det nog Avids DNxHD som är gratis och funkar både på PC och Mac.

Hörde förresten Philip Bloom säga på sin jultestvideo av storsensor-kameror att han använder Marvels Cine picture style istället för Cinestyle, jag antar att det är v3.4 som är den senaste, någon här som provat?
    StenR (Canon XC10/550D+ML/50D+MLRAW, Shoot35-rigg, Rode boom, NTG-2, Zoom H1, Steadicam Merlin, Steadicam Jr, Hague dolly, Adobe CC, Filmconvert, Neat Video, Magic Bullet, StoryboardQuick, ProductionMinds)
    http://www.stenrosendahl.com
    “It always seems impossible until it’s done.” - Nelson Mandela