Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Häromdagen när vi va ute och filmade med Fx-1: or, eller vi var inomhus i skolan så ställde jag upp kameran och då såg jag att vitabalansen höll på att ändra sig konstant. Vi tog upp en lika dan Fx-1:a och det va samma fenomen med den.

Det syndes klart och tydligt i både displayen och sökaren på båda kamerorna. Det fanns inget elskåp eller något sådan i närheten och det läskiga var ju att det hände samtidigt på båda kamerorna, samma sak och samtidigt. Jag skickar med ett litet filmklipp, men jag kan inte hosta det så länge så jag tar bort länken ikväll, försök att ta ner den fort så att jag kan ta bort den.

Jag är medveten att det är Gain på, men det berodde inte på det (testade att ta bort det såklart). Vad är era teorier?

http://www.oddrosemedia.com/vitbalansen.rar

Postad

Nu när jag kollar på det så verkar det inte bara vara vitbalansen, utan även bländaren eller något. Fast då blir det ännu konstigare eftersom jag hade den på LOCK så att inget skulle kunna ändra sig..

Sjukt..

Postad

nu finns inte klippet kvar men så blir det ofta med vissa fluorescerande lampor, typ lågenergilampor och lysrör. speciellt om du inte kör 1/50 i slutartid.

tror också att auto gain alltid är aktiv på den kameran om du inte limiterar den till 0 db.

/mattias

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...