Skrytsson Postad 31 oktober 2006 Postad 31 oktober 2006 Jag är en trogen användare av Premiere Pro och har några frågar hur man (om man kan) genomför vissa effekter. 1. Måste bakgrunden vara helt enfärgad + att ljuset är exakt detsamma för att man ska kunna använda bluescreen, eller chroma key effekterna på något? Jag har nämligen testat detta, då hade jag dock inte det sistnämnda. Resultatet blev inte så bra... 2. Är det möjligt att få till ljusblixtar (eller vad det nu är) vid avfyrandet av pistolskott eller liknande, med premiere pro? 3. Går det att göra ett lasersvärd (eller om man nu kallar det för ljussvärd) med enbart premiere pro? Då syftar jag inte på en enda stillbild utan ett svärd med ett blad som rör sig. 4. Det går inte att animera hela objekt i premier pro?, då syftar jag på exempelvis en helikopter eller en pansarvagn... 5. Om man, helt digitalt, skulle kunna rita till blod. Då syftar jag främst på situationer då man exempelvis blir skjuten eller liknande eftersom det kan vara ganska svårt att få det klaffa då vid inspelning. Hmm.. jag kommer inte på något mer för tillfället, men jag skriver till om jag kommer på något senare Tacksam för svar! 0 Citera
Skrytsson Postad 31 oktober 2006 Författare Postad 31 oktober 2006 Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 2.1 §. Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören. [Tråd ihopslagen, samt ena inlägget raderat på grund av dubbelpostning] Mvh Lasse_laser Moderator, Voodoo Film forum 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.