Gå till innehåll

Skådespelarproblem


Skrytsson

Recommended Posts

Jag är 16 år och har haft filmskapande som hobby ett bra tag. Det känns dock som jag inte kommer så mycket framåt. Idéer och manus är det inget större fel på, och likaså redigeringsmöjligheter och effekter (dock ingen budget). Det är skådespelarbiten som är den klämmande punkten. Oftast är det bara jag och min lillasyster och kanske någon kompis som gör filmen. Någon, eller helst flera av oss måste filma, så det blir inte många kvar till skådespeleriet... Min fråga är då, hur man får tag på skådespelare till en nollbudgetfilm?

 

Tacksam för svar

Länk till kommentar
Share on other sites

Finns det ingen i din skola som håller på med teater? Så började jag. Jag höll precis som du på med film men hade inga skådisar. Men jag fick många nya kompisar när jag fick kontakt med dom i min skola som pysslade med teater. Både i skolans dramagrupp och i Vår Teater (som brukar finnas lite här och var i landet). Några av mina äldsta vänner är dom jag lärde jag känna på det sättet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Tack för tipsen. Det där med teatergrupp eller liknande tror jag inte finns i min skola. Däremot finns det en kurs, rörlig bild (100p) som man kan välja. Hade valt den men kom inte in pga att det var så många som sökte (de lottade ut platserna). Jag har ett kortfilmsmanus (se "Manus:På liv och död" under "kolla mitt manus") på gång. När slutversionen är klar så blir det nog annonsering här på voodoofilm och/eller filmcafe.nu...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...