Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hehe... Kanske för att det är en bra kamera på pappret men i verkligheten så ser man att den inte har någon "filmlook". Jag tycker egentligen det är som en kamera i 6 000kr klassen, fast med högra upplösning o liter mer manuella funktioner. Den ha nästan samma gamla tråkiga semsterfilms look. Enligt mig. Och så börjar ju kameran bli lite uråldrad o så kommer det nu också ut en hel del kameror billigt med HD. Folk vill ha mer mer mer! Men en XM2 är en bra kamera för den som inte har så högra krav på filmlook. Och vet man hur man använder en kamera så kan man även få det riktigt snygg. Vi använde en i ett skolprojekt nyss och det ser faktiskt riktigt filmaktigt o snyggt ut. Så det kanske är HD som är stora anledningen . Ähhh det finns säkert många svar... Blä nu har jag flummat bort mig igen :(

Postad
Hehe... Kanske för att det är en bra kamera på pappret men i verkligheten så ser man att den inte har någon "filmlook". Jag tycker egentligen det är som en kamera i 6 000kr klassen, fast med högra upplösning o liter mer manuella funktioner. Den ha nästan samma gamla tråkiga semsterfilms look. Enligt mig. Och så börjar ju kameran bli lite uråldrad o så kommer det nu också ut en hel del kameror billigt med HD. Folk vill ha mer mer mer! Men en XM2 är en bra kamera för den som inte har så högra krav på filmlook. Och vet man hur man använder en kamera så kan man även få det riktigt snygg. Vi använde en i ett skolprojekt nyss och det ser faktiskt riktigt filmaktigt o snyggt ut. Så det kanske är HD som är stora anledningen . Ähhh det finns säkert många svar... Blä nu har jag flummat bort mig igen :(

Vilket kvalificerat skitsnack! XM 2:an är en alldeles utmärkt kamera med rejäla reglage att hantera. Allt kan skötas manuellt el. automatiskt. Kameran har hängt med flera år just p.g.a att den är så genomtänkt. Jag köpte min för tre år sedan och den har aldrig krånglat. Ger fantastiska bilder med ypperlig skärpa och bra färger. Canons L-optik talar för sig själv. Såg en ny HD-kamera nyligen. En liten skit med pyttesmå reglage. Man får banta fingrarna för att kunna hantera den!!

Postad

Kameror är vad kameror är.

XM2 är en prosumer SD 4:3 kamera. Och för det är den väldigt bra på det.

En konsument HD kamera är bara en vanlig kamera med HD.

Bara för nått har HD stämpeln på sig är det inte med automatik bättre än allt som finns på SD marknaden.

Postad

Jag har en Xm2:a och som jag köpte efter att jämfört många kameror. Mina krav var att jag skulle ha så stor kontroll över filmandet som möjligt, bra bild och ett överkomligt pris. Allt detta får du av Canon Xm2 och den är nog det bästa alternativet på semiproffsmarknaden. I alla fall ett av det bättre. Dessutom är den relativt tung, vilket är en fördel då det minskar risken för en skakig bild om du filmar för hand.

Postad

Jag köpte en begangnad TRV900E ist för en begangnad xm2. Fick den och 2 stora extra batterier för 7500:)

Kunnde fått xm2:an och ryggsäck+extra batteri för 13000 men banga ändå

Postad
Jag köpte en begangnad TRV900E ist för en begangnad xm2. Fick den och 2 stora extra batterier för 7500:)

Kunnde fått xm2:an och ryggsäck+extra batteri för 13000 men banga ändå

Hoppas den funkar för dig, för det är ett risktagande att handla begagnat.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...