Majha Postad 20 oktober 2006 Postad 20 oktober 2006 Hej! Jag har läst att man kan koppla sin VHS till datorn om man tex vill fånga vhs-filmen på datorn. Jag kopplar in min VHS via s-video till datorn. Datorn har ett Tv-kort som heter ASUS TV7134 WDM Video Capture. Jag sätter igång videon och på play. Jag öppnar Nero Vision för att fånga video. Programmet hittar inte VHS-spelaren och säger att jag måste testa enheten och då får jag möjlighet att konfigurera den. Där kan jag välja att ansluta via s-video (det verkar logiskt). Men efter jag gjort detta så verkar den fortfarande inte hitta någon signal. Man ser ingen film i uppspelningsfönstret iallafall. Är det nåt som saknas? Måste man ha något annat i datorn för att få det att funka? Någon som vet? Jag är väldigt tacksam för svar!! /Mia 0 Citera
Pehrbau Postad 22 oktober 2006 Postad 22 oktober 2006 Gissar att du måste ställa om ditt videofångarkort till VHS. S-video eller y/c använder en annan kabel anslutning. 0 Citera
Majha Postad 22 oktober 2006 Författare Postad 22 oktober 2006 Tack för svaret, men hur gör man det? 0 Citera
Max_H Postad 24 oktober 2006 Postad 24 oktober 2006 "Formulär 1 A"-felet kanske... Hur får du ut S-videosignalen från VHS-spelaren? Om det är via en SCART-adapter, varifrån kommer den och har den en "switch" för att byta in/ut? Om inte, är den säker bara riktad åt ett håll, dvs troligen från en kamera/bandare s-video > SCART. Och då fungerar det inte. Bara en teori,,, /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.