Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har läst att man kan koppla sin VHS till datorn om man tex vill fånga vhs-filmen på datorn. Jag kopplar in min VHS via s-video till datorn. Datorn har ett Tv-kort som heter ASUS TV7134 WDM Video Capture.

Jag sätter igång videon och på play.

Jag öppnar Nero Vision för att fånga video. Programmet hittar inte VHS-spelaren och säger att jag måste testa enheten och då får jag möjlighet att konfigurera den. Där kan jag välja att ansluta via s-video (det verkar logiskt). Men efter jag gjort detta så verkar den fortfarande inte hitta någon signal. Man ser ingen film i uppspelningsfönstret iallafall.

Är det nåt som saknas? Måste man ha något annat i datorn för att få det att funka? Någon som vet?

Jag är väldigt tacksam för svar!!

/Mia

Postad

"Formulär 1 A"-felet kanske... Hur får du ut S-videosignalen från VHS-spelaren? Om det är via en SCART-adapter, varifrån kommer den och har den en "switch" för att byta in/ut? Om inte, är den säker bara riktad åt ett håll, dvs troligen från en kamera/bandare s-video > SCART. Och då fungerar det inte. Bara en teori,,,

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...