Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag redigerar med Avid Xpress Pro HD v5.2 och har nu köpt DV-bandspelaren Sony DSR-11.

Mitt problem är att det inte går att capture med dv-banspelaren till Avid.

Jag har valt bandspelaren i "Deck Confurgation" och när jag går till Capture och trycker in Video+Audio1+Audio2 kommer det upp en ruta med texten "No input signal present".

Det står också längst ner på Capture fönstret "No deck" så det verkar som om programmet inte kan hitta bandaren.

Problemet kan väl inte vara för att jag har ett Ati X700Pro grafikkort? Det fungerar i Movie Maker att capture med bandspelaren.

Jag har läst alla inlägg med samma problem här på voodoofilm så då undrar man hur ni har löst detta?

/Jesper

Posted
Hmmm... och du har valt Input via Firewire OHCI?

Kan du styra bandaren alls?

Vad händer om du kör Autoconfigure?

/Max

Tack så mycket för svaret!:D

Japp, jag har valt Firewire OCHI.

Bandaren fungerar med Winows Movie Maker.

Det står under "play-knappen" i capturefönstret Sony DSR-11 så om jag trycker på Auto-configure så frågar den om jag verkligen vill göra det och att bandaren kan då försvinna och om jag trycker "Yes" så försvinner texten Sony DSR-11.

När jag sätter på bandaren så kommer det upp en liten videokamera längst ner i högra hörnet och ett fönster kommer upp som frågar "Vilken åtgärd ska utföras?" och då finns det att välja mellan att öppna Pinnacle studio som jag har avinstallerat eller att göra ingenting. Kan dettta vara problem att firewire vill öppna Pinnacle som inte finns på datorn?

/Jesper

• 2 weeks later...