richardoo290 Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 ok, nu har jag skrivit ett manus halva vägen.. jag har lärt mig hur det funkar.. nästan. det jag undrar e om ja skriver så här: JOHN ni ska alla förintas och smaka på denna din kalas fjant och den här, ta den!!! så ser det ut när jag skriver... men det skall se ut som en fyrkant .. asså så här: JOHN ni ska alla förintas och smaka på denna din kalas fjant och den här, ta den!!! finns det nån inställning för detta i word? några regler på hur "långt" man får skriva under namnet asså så ????? eller måste man helt enkelt bara försöka få det snyggt själv? har ni ideer/tips för att göra det snyggare? finns det några regler om hur det skall se ut just under namnet "JOHN" (ja förklarar dåligt men hjälp please!) 0 Quote
jonkanon Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8466 Kika där du :) 0 Quote
richardoo290 Posted October 18, 2006 Author Posted October 18, 2006 jo jag har kikat där men jag fattade inte.. kan du inte förklara för mig som om jag vore en bäbis? 0 Quote
vilcans Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 På linjalen precis ovanför dokumentet kan du dra i vänster- och högermarginalen så att de blir bredare (och textytan blir smalare). Markera först texten du vill ändra marginalerna på. 0 Quote
jonkanon Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Det är start och stopp marginalerna precis som Vilcans skriver. OM du kör word t.ex. så finns det plugins eller mallar som har tabbar inlagda. Annars lägger du in tabbarna själv, och sen får du själv hålla koll på att hålla dig innanför. http://www.celtx.com är gratis och har en hyfsad formatmall, eller mallen är bra men jag personligen är inte van vid det programmet. Det bygger på firefoxmotorn och har en massa annat också, mer som ett komplett ax till limpa program för flera steg från idé till film. /j 0 Quote
Recommended Posts