andyfilmmaker Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Tjena, om jag vill lägga in en effekt någonstans i filmen - hur får jag skiten att hamna exakt där jag vill och inte i HELA filmen? Det finns inga små "effekt-klipp" som sparas där man bara kan lägga ut dom som i Premiere. Hur funkar det i After Effects? En till fråga: After Effects verkar ju vara ett filmredigeringsprogram som även är kapabelt till att sätta ihop filmer? Skulle man inte kunna använda programet till detta, istället för typ Premier? Mvh adde 0 Citera
jernby film Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 After Effects är inget redigeringsprogram. Du lägger in klipp av film i AE. Du kan om du vill lägga in hela din film i AE och där redigera ner till den del du skapar en effekt. 5-30sekunders klipp i ae är normalt. /nils 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 14 oktober 2006 Postad 14 oktober 2006 Skriv alltid tydliga rubriker, i detta fall så förstår jag inte vad det är du frågar efter så jag kan inte rätta till den. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.