Hasse Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 Hej! Jag har ett problem med Premiere elements 2. Har arbetat med ett ganska omfattande ,fast kort projekt ett tag. Deadline var i morse kl.07.00. Problemet är att jag har flera olika videofilmer, super8 filmer samt speakertext,musik och foton blandade. När jag igår kväll skulle slutföra allt och bränna ner till en mapp, försvann en del bilder som var inlagda. Det hade krånglat lite innan och en del kort försvann plötsligt. Men kom tillbaka. När allt såg bra ut så brände jag ner allt. När jag sedan spelade upp DVD`n efter bränning så saknades det ändå lite foton, i slutet på filmen.Hur jag än gjorde så fick jag ingen rätsida på problemet utan fick till slut föra över via en hårddiskDVD och göra en förenklad DVD, trots detta så försvann det 2 kort i slutet på filmen. Jag har en HP workstation 4 .2 med 2 gig minne och Raid 0 Konfig. på 320Gig Kan det vara för mycket info i filmen för mina 2 gig i minne eller är detta någon bug i programmet av nåt slag. Annars tycker jag elements är mycket bra och det har aldrig krånglat så här förut. Men å andra sidan har jag inte haft så..... mycket matrial i film förut heller... så!! Snälla !!!! Några tips?? Mvh Hasse 0 Citera
Rogge Postad 13 oktober 2006 Postad 13 oktober 2006 När jag igår kväll skulle slutföra allt och bränna ner till en mapp, försvann en del bilder som var inlagda. Det hade krånglat lite innan och en del kort försvann plötsligt. Men kom tillbaka. När allt såg bra ut så brände jag ner allt. När jag sedan spelade upp DVD`n efter bränning så saknades det ändå lite foton, i slutet på filmen. Vad innebär att dom försvinner? Försviner dom rent fysiskt från din Timeline eller från din hårddisk eller finns dom inte med på den DVD du bränner ut? Om dom inte finns med på din DVD, vad är det där istället för bilden/bilderna? Prova att gå till Project > Project Settings > Video Rendering och ta bort krysset i Optimize Stills. Prova att bränna en DVD nu och se om det går bättre. 0 Citera
Hasse Postad 13 oktober 2006 Författare Postad 13 oktober 2006 Vad innebär att dom försvinner? Försviner dom rent fysiskt från din Timeline eller från din hårddisk eller finns dom inte med på den DVD du bränner ut? Om dom inte finns med på din DVD, vad är det där istället för bilden/bilderna? Prova att gå till Project > Project Settings > Video Rendering och ta bort krysset i Optimize Stills. Prova att bränna en DVD nu och se om det går bättre. Hej Roger! Tack för ditt svar. Det blir svarta rutor på min timeline, ( när korten syns på den ) annars syns bilderna där men kommer inte med på DVDn. bara svart men allt ljud och speakertexter är med och det är faktiskt lite olika bilder som försvinner. Jag är inte på jobbet nu, men skall kolla när jag kommer dit ang.projekt settings.Det stannade också upp en gång under renderingen i samband med bränningen och sa att systemminnet är slut....Försök att spara som en ny fil....Kan det va nåt?? Är ganska ny på premiere ännu men lär mig mycket hela tiden tycker jag. Programmet är ju fantastiskt annars. Tacksam för all hjälp. Mvh Hasse! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.