Armin Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 Någon som kan några coola grafiska grejer som man kan skapa med final cut pro 5.0 , som typ text som rullar från höger till vänster i en ruta nere på bilden , som dem har på nyheterna , eller att göra den effekten att en vit linje går över en bild , typ som att den skulle "scanna" bilden , så går den vita linjen från toppen av bilden och ner ...och sen tillbaka upp.... hur gör man det i final cut pro? finns de några sådana grejer i final cut pro? 0 Quote
jernby film Posted October 12, 2006 Posted October 12, 2006 På båda dina inlägg här tror jag du ska After Effects. Mycket kan du göra FCP men lättare i AE. /nils 0 Quote
Armin Posted October 14, 2006 Author Posted October 14, 2006 På båda dina inlägg här tror jag du ska After Effects. Mycket kan du göra FCP men lättare i AE. /nils men det måste funka i FCP ? Använder programmet i skolan nämligen och man vill inte installera tilläggsprogram etc.... final cut pro är ju en av de största programmen som borde ha dessa funktioner 0 Quote
jernby film Posted October 14, 2006 Posted October 14, 2006 Hej du har frågor i två inlägg här för att göra olika effekter i FCP. Jag tror inte du kan göra alla effekter i videoredigeringsprogram. Effekter med text och övergångar kan du göra. Du kan trolla med bilder över film. Film i film, foto i film och annat du säger hör hemma i After effects. I alla fall enklare att göra där. /nils 0 Quote
Recommended Posts