Ati_M Postad 10 oktober 2006 Postad 10 oktober 2006 Jag har tappat bort orginalbandet som jag filmat med en DV kamera.. Men som tur väl har jag ju inte tagit bort filmen från datorn som jag laddat upp den till... På Adobe Premiere kan man ju exportera den film man imorterat från DV kamera, men kommer detta isåfall blir likadant som orginal bandet? alltså okomprimerad? Jag skulle böhöva den plats som filmen tar upp i daorn, ca 16gb, genom att exportera tillbaka till ett band, men vill ju inte ta bort den om den inte förblir som orginalet... ? tacksam för svar! 0 Citera
Ati_M Postad 12 oktober 2006 Författare Postad 12 oktober 2006 ingen som vet??????????? jisses 0 Citera
Rogge Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 ...men kommer detta isåfall blir likadant som orginal bandet? alltså okomprimerad? Ja och nej! :) Ja, det kommer att bli exakt likadant som originalet. Nej, DV är alltid komprimerat och fortsätter att vara komprimerat oavsett om du för över det på band eller inte igen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.