clonad Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 Jag har funderat på att köpa en hvx200 till våren. För ett tag sedan blev jag mycket glad när jag såg Firestones 100gb externa hårddisk som kan ta upp HD media direkt i en hårddisk, men sedan såg jag priset.(25 000SEK) Nu har jag surfat runt lite och kollat på vad man skulle ha för input till citidisc hårddisken eller firestores hårddisk utan resultat. Så min fråga lyder såhär... Kan man göra en egen bärbar hårddisk idag, om man hittar ett sätt att driva el till makapären? Eller är det fel ingångar på de externa hårddiskarna idag? Glad för svar... Tack på förhand! 0 Citera
MovieSwede Postad 5 oktober 2006 Postad 5 oktober 2006 Du behöver en smart hårddisk för att du skall kunna fånga filmen. Kameran skickar ut en stream medans hårddiskar tar emot filer. Detta gör att du kan inte bara koppla in en extern hårddisk och börja fånga filmen. Visst du kan ju bygga en egen minidator som fångar filmen men det är inte så billigt det heller. Så det billigaste alternativet idag skulle vara Citidisk HD (ej Citidisk HDV) och då inte en som är större än 100GB då de har haft en del problem med just 120GB diskarna för HVX200. Ett annat alternativ skulle vara att du köper 2st P2 kort och sen tankar över från p2korten till en extern hårddisk via USB. Så alternativen P2 kort - extern hårddisk Smart hårddisk (ca 10 000 - 25 000) eller bara spela in på miniDV i SD 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.