Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kan man från Premiere Pro 1.5 exportera tillbaka slutproduktionen till kameran, till dvcam-band vill säga? Har hört att det går om materialet är filmat i dvcam. Borde väl gå med vanligt DV-material också tycker jag?

//Kalle Östberg

Posted

Spelar inte någon roll alls om det är DV eller DVCAM som "originalmaterial". DSR-200 kan dock endast spela in i DVCAM oavsett bandtyp (dvs allt blir DVCAM). Din kamera måste dock vara "moddad" så du har dv-in på den (om jag kommer ihåg rätt)...

/Max

Posted

Hmm beror ju på om kameran är NTSC eller PAL. Den kameran (i "svensksåld version) drabbades precis som alla kameror med dv-ingång av extra skatt pga att den kan spela in en "yttre videosignal". Är ganska säker på att en original DSR200 inte har DV in. Sen kan den iofs vara moddad men då fick den istället problem med ljudinspelning i kameraläget (ngn ljudkanal dog om jag minns rätt). Därav fick man slå av och på moddningen beroende på hur man skulle använda kameran. I alla fall om man använde en sk DV Widget för omprogrammering av kameran.