J0AKIM Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Hej Vet inte riktigt hur jag ska förklara det hära problemet så ni förstår, Jag håller på att bygga en meny i encore dvd. Jag har gjort en transparant backgrundsbild i adobe photoshop. Och nu skulle jag villja ha en .avi fil som spelas i bakgrunden bakom min transparanta bild. Har läst i hjäp som följer med encore om att man ska trycka på motionfliken och sen välja avi filen där. Men jag kan inte lägga till någonting där. Stod även att jag ska skulle importera avi filen som asset. Om jag prövar att dra filen till dvd menyn blir det bara en länk till den (knapp) Hoppas jag har förklarat någorlunda bra är nybörjar i encore så jag är inte så kung på programmet! Tacksamm för alla svar jag kan få!!! 0 Citera
Rogge Postad 27 september 2006 Postad 27 september 2006 Om jag prövar att dra filen till dvd menyn blir det bara en länk till den (knapp) Håll ned din ALT-tangent när du drar avi-filen till din meny så fungerar det. Håller du inte ner ALT-tangenten blir det en länk som du märkt. :) Det finns flera sätt, men det här är ett av dom. 0 Citera
J0AKIM Postad 27 september 2006 Författare Postad 27 september 2006 Håll ned din ALT-tangent när du drar avi-filen till din meny så fungerar det. Håller du inte ner ALT-tangenten blir det en länk som du märkt. :) Det finns flera sätt, men det här är ett av dom. Tusen tusen tack för hjälpen nu funkar det svinbra 0 Citera
J0AKIM Postad 28 september 2006 Författare Postad 28 september 2006 När jag lägger in en knapp ovanpå en motion bakgrund slutar videon att spelas. Det blir bara en stilbild av det?? 0 Citera
Rogge Postad 28 september 2006 Postad 28 september 2006 När jag lägger in en knapp ovanpå en motion bakgrund slutar videon att spelas. Det blir bara en stilbild av det?? Du måste rendera menyn först: File > Render > Motion Menus Det är först när du renderat menyn du kan titta på den fullt ut. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.