Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har ett projekt som jag arbetat i Premiere Pro med. Nu vill jag lägga in projektet i After Effects för att göra en effekt. Sedan vill jag föra tillbaka projectet till Premiere Pro för att fortsätta. Hur gör jag detta?

Postad

Du tar ju ett klipp från Premiere ca 5-30sec och lägger in i AE, renderarar den och för tillbaka och sätter in i premiere. Om du har nyaste AE och premiere kan du växla enkelt men principen är densamma.

/nils

Postad

Det går om inte annat att helt enkelt öppna ditt premiereprojekt i AE.

annars så kan du rendera ut endast det lilla effektklippet och arbeta med den i AE. Sedan rendera ut från AE och importera tillbaka till Premiere och ersätta det gamla klippet. Kom bara ihåg att det då blir 2 extra renderingar på effektklippet så använd ett format som är så icke destruktivt som möjligt... exempelvis Okomprimerad AVI eller kanske bildsekvenser.

Postad

Det är ju en del pyssel. Hur långt år ditt projekt ? Vilket format ? Du kan ju som jmalmsten sa lägga in hela filmen i AE och där redigera ned till just den biten du vill jobba med i AE. Rendera. Lägga in hela filmen o.s.v. Alla klippen kan du sen lägga in i spår 2 i premieres timeline som exempel. Spår 1 är alltså orginalet.

Som sagt......nattpyssel. Man jobbar bäst då.........eller hur ?

/nils

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...