ThirddOracle Postad 20 september 2006 Postad 20 september 2006 Jag har ett projekt som jag arbetat i Premiere Pro med. Nu vill jag lägga in projektet i After Effects för att göra en effekt. Sedan vill jag föra tillbaka projectet till Premiere Pro för att fortsätta. Hur gör jag detta? 0 Citera
jernby film Postad 20 september 2006 Postad 20 september 2006 Du tar ju ett klipp från Premiere ca 5-30sec och lägger in i AE, renderarar den och för tillbaka och sätter in i premiere. Om du har nyaste AE och premiere kan du växla enkelt men principen är densamma. /nils 0 Citera
jmalmsten Postad 20 september 2006 Postad 20 september 2006 Det går om inte annat att helt enkelt öppna ditt premiereprojekt i AE. annars så kan du rendera ut endast det lilla effektklippet och arbeta med den i AE. Sedan rendera ut från AE och importera tillbaka till Premiere och ersätta det gamla klippet. Kom bara ihåg att det då blir 2 extra renderingar på effektklippet så använd ett format som är så icke destruktivt som möjligt... exempelvis Okomprimerad AVI eller kanske bildsekvenser. 0 Citera
jernby film Postad 20 september 2006 Postad 20 september 2006 Det är ju en del pyssel. Hur långt år ditt projekt ? Vilket format ? Du kan ju som jmalmsten sa lägga in hela filmen i AE och där redigera ned till just den biten du vill jobba med i AE. Rendera. Lägga in hela filmen o.s.v. Alla klippen kan du sen lägga in i spår 2 i premieres timeline som exempel. Spår 1 är alltså orginalet. Som sagt......nattpyssel. Man jobbar bäst då.........eller hur ? /nils 0 Citera
ThirddOracle Postad 20 september 2006 Författare Postad 20 september 2006 Tack för svaren! Och....man jobbar bäst på natten! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.