Jump to content

Hdr-hc3

Planit_in

Recommended Posts

Hejsan. har planer på att bygga ett greenscreen rum, men då undrar jag,

jag har skaffat mig sonys nya HDR-HC3 hdv kamera, hur går det att keya greenscreen med den, någon som har erfarenhet??

Har hört att det är ett h-vete att keya dv men med hdv vore det kanske möjligt?? //pete - aopfilm

Alltså det är en konsument HD kamera. Vilket gör att det är ju inget jag tycker är optimalt för filminspelning. Men för de pengarna finns det egentligen ingen filminspelningskamera.

Men visst kan du göra film på den. Skulle dock hellre ha HC1 som kan ha nån form av extern mic. För inbyggd kamera mic är inget du vill ha till film.

http://www.netonnet.se/item.asp?iid=66719&sid=1003557&SpaceCode=SectionRow3Center

Sen handlar det om 3 saker.

Pris, Kvalite samt slutmål (DVD, Bio, webb, etc)

Jag kan absolut rekomendera kameran, det blir superb bil, och på tal om att den inte har extern mic ingång, så har den det, Rakt uppe på kameran finns en special fäste, funkar dock bara med sonys externa micar, köpte en sådan, ECM-HST1, ljudet blev super, det är en stereo mic, och så kan man rikta den 90 eller 120 grade, vart man nu vill ha upptagningen. rekomenderar varmt denna kamera.

Åter till renderingen, hur gör jag deinterlace i premiere? finns det nån snabb knapp??

Superb bild är ju en ganska subjektiv upplevelse. Vad den ena tycker är super tycker nästa person ser ut som nått annat, speciellt när det gäller filmskapande.

Sen angående Deinterlace så finns det i stort sett två sätt att göra det på antingen genom sänka upplösningen alternativt köra smart deinterlacing fast med risk för artifakter.

• 3 weeks later...