Jump to content

Recommended Posts

Posted

Karl återvänder till sin hemort. Vad han inte insett är att han har lämnat något otroligt bakom sig, som han nu åter får möta igen. Men varför kommer inte Karl ihåg något av det?

Titel: "Tillbaka igen" (arbetsnamn)

Typ: Manus

Genre: Action

Antal sidor: 12

Version: 1

Har skrivit ihop det här lite halvsnabbt, så jag tror inte riktigt det är bra, ännu. Men det hoppas jag kunna ändra på. Tacksam ifall någon har lust att läsa igenom och tycka till. Är sugen på att börja filma så snart som möjligt =)

Tillbaka igen.doc

Posted

Var nära att inte ens läsa det pga att det stod att det handlar om en person som kommer tillbaks till sin stad efter en tids frånvaro, så otroligt trött på såna filmer så jag spyr. Men bestämde mig för att läsa det iaf eftersom det bara var 12 sidro =).

Det börjar bra, spännande med skepnaden som smyger omkring. Sen blir det bara upprepningar. Karl går till ett ställe skepnaden kommer fram och attackerar, karl vaknar. Karl går till ett ställe skepnaden kommer fram och attackerar om och om igen. Blev tröttsamt och kan tänka mig att på film blir det liksom ännu värre. Sen varför ger Maria honom en örfil? Varför berättar hon inte bara vem han är? Vem är den lilla pojken? Varför är dennas superhjätes ärkefiende bara en simpel grändrånare? Speciellt efter att han lyckats få fram en sten där han samlat alla superhjältens krafter och på sätt blivit av med hjälten, borde han inte då ägna sig åt lite större saker än att råna killar på deras plånböcker? Vem är skepnaden? När stenen krossas med minnena varför blir det ingen effekt?

Jag vill ju inte verka alltför elak, men detta manus var enligt mig inte något bra. Och det är min helt ärliga åsikt. Men det KAN bli bra, du behöver helt enkelt bara göra det längre och utveckla alla, ALLA karaktärer, ge dom en mening med att vara i historien, ge lite mer bakgrundsfakta samt skapa en röd tråd.