LasseLarsson Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 Tjo Sitter och pillar på en animation i After Effects. Har två st bokstäver som jag vill ska "fyllas" med en annan färg. ex. jag har "A" och "B" i fet stil, som är vi säger är vita. Sen vill jag animera så att bokstäverna fylls med en annan färg, vi kan säga röd. Så att A fylls med röd färg, liksom det rinner en ny färg innuti bokstaven, så den tillslut blir helt röd. Samma sak med bokstaven "B". Behöver inte vara så avancerat, bara jag lär mig tekniken =) Någon som vet hur man gör? Tack! 0 Quote
jernby film Posted September 11, 2006 Posted September 11, 2006 Tjo själv Du vet väl att du kan animera text på två sätt. På toolsmenyn skriva text och från effektmenyn. Den sista så avancerad att du får pröva dej fram. /nils 0 Quote
LasseLarsson Posted September 11, 2006 Author Posted September 11, 2006 Jo det vet jag. Var den så avancerad endå =) Aja får vell pilla lite till då, tack för ett snabbt svar /Fredrik 0 Quote
Recommended Posts