Jump to content

Text i Avid, mærkligt problem!

Anstalter

Recommended Posts

Ja nu ska man førsøka førklara sitt problem osså men det ær såhær.

Jag ska lægga øver min film från Avid Express DV på Dvband. Allt funkar fint tills namnskyltar(text) ska med. Nær texten ska ligga i bilden blir bilden i monitorn och det som spelas in på bandet konstig (ser normalt ut i avids monitor i datorn), ser ut som det ser ut nær band ær skitiga. Problemet uppstår allså bara nær texten øverlappar videoklippet. Ljudet førsviner också undertiden texten ær framme.

Nåt som ær konstigt också ær att om jag lægger en fade-effekt på klippet blir bilden normal, men jag vill att texten ska vara 100% opacity iaf några sekunder.

Har renderat som en galning så inte det som e felet heller. Tror jag, nær jag væljer render In/Out står dær att det inte finns några effekter(Ja jag har markerat alla videospåren). Men nær jag har markøren i timelinen øver ett klipp och trycker på renderknappen så renderas texten och det kan man gøra i all evighet utan att nåt førændras

Nån Avidhacker hær som kan hjælpa møjligtvis :D