darko Postad 2 september 2006 Postad 2 september 2006 jag finner programmet väldigt kantigt och kommer inte alls in i "tänket" trots att jag förstår alla grundfuktioner. men jag förstår inte varför vissa funktioner bara går att göra på det bökiga "avid-sättet". nu till min fråga: det ligger ett klipp på timelinen. samtidigt har jag ett klipp uppe i det vänstra fönstret (tror det heter viewer eller composer), jag har satt mina in och ut punkter där. om jag ni vill dra ner det klippet (med hjälp av muspekaren)... går det att på något sätt att få det som finns på timelinen att "rulla med" när jag för söker mig igenom det klippet som är på timelinen, för att hitta den positionen där jag vill släppa klippet som jag valt ut i viewern/composern. går det i avid? hoppas min formulering är tillräckligt tydlig. 0 Citera
p-a Postad 6 september 2006 Postad 6 september 2006 jag tror att nyckeln för att komma in i "tänket" är att lära sig kortkomandon i avid, när det sitter går jobbet mycket smidigt. förstår nog inte frågan riktigt... är du ute efter att lägga ditt klipp var du vill i tidslinjen? sätt i så fall bara en in (i tidslinjen) där du vill att klippet ska ligga. /p-a 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.