herrfisk Posted January 30, 2004 Share Posted January 30, 2004 Tja! Jag har stött på ett problem. Är i USA för ett år och fick lite DV band skcikade som måste redigeras och men det funkar tydligen inte att spela upp PAL band på en NTSC kamera. Men frågan är om man spelar upp filmen i kameran och ansluter firewire kabeln om man sedan ställer in PAL i inställningarna i redigeringsprogrammet (har premiere) fixar det sig då? Vore hur tacksam som helst för ett svar! /Filip 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David regi. Posted February 5, 2004 Share Posted February 5, 2004 Nyligen klippte jag ihop nån gammal scen jag gjort med kompisar och hade då både PAL och NTSC-inspelade scener. Men fråga f-n inte hur det funka (?) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
David regi. Posted February 5, 2004 Share Posted February 5, 2004 Det gick i alla fall... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts