soulfool Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 Jag har en redigerad wmv-fil som skall kombineras med en råformat fil, kan det vara mpeg2 ? Jag vet inte riktigt. Dessa två ska brännas ut på dvd. var hittar jagett program som gör dvds av wmv-filer och var hittar jag codec som gör att jag kan redigera en mpeg2-fil i windows moviemaker? Jag fattar att det här är jätteamatörigt, men jag behöver hjälp :-) 0 Quote
Pehrbau Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 Wmv filer kan du öppna med Moviemaker. Däremot inte MPEG2 filer. Vad menar du med råformat? Är det en fil från en kamera eller kanske från en DVD-skiva? Det finns antagligen flera program som kan hantera filer med olika kodning samtidigt på tidslinan. Det jag använder och som klarar det du vill göra är Canopus Edius Pro 4 men det är inte gratis. Däremot finns det en full version att ladda ned från http://www.justedit.com och som kan användas i 30 dagar. Filen är på drygt 200MB och programmet kräver ordentlig kraft av din dator. Möjligen klarar Adobe Premiere Pro detta men det är inte heller gratis. 0 Quote
video_sync Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 Jag har en redigerad wmv-fil som skall kombineras med en råformat fil, kan det vara mpeg2 ? Jag vet inte riktigt. Dessa två ska brännas ut på dvd. var hittar jagett program som gör dvds av wmv-filer och var hittar jag codec som gör att jag kan redigera en mpeg2-fil i windows moviemaker? Jag fattar att det här är jätteamatörigt, men jag behöver hjälp :-) DVD Architect från Sony klarar att kompilera en DVD av WMV filer. Men det är ju inte något som kommer att resultera i något snyggt. Men som med det mesta här i världen, det är inte heller ett gratis program. Men en jävligt bra ett ;) 0 Quote
Recommended Posts