soulfool Postad 28 augusti 2006 Postad 28 augusti 2006 Jag har en redigerad wmv-fil som skall kombineras med en råformat fil, kan det vara mpeg2 ? Jag vet inte riktigt. Dessa två ska brännas ut på dvd. var hittar jagett program som gör dvds av wmv-filer och var hittar jag codec som gör att jag kan redigera en mpeg2-fil i windows moviemaker? Jag fattar att det här är jätteamatörigt, men jag behöver hjälp :-) 0 Citera
Pehrbau Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Wmv filer kan du öppna med Moviemaker. Däremot inte MPEG2 filer. Vad menar du med råformat? Är det en fil från en kamera eller kanske från en DVD-skiva? Det finns antagligen flera program som kan hantera filer med olika kodning samtidigt på tidslinan. Det jag använder och som klarar det du vill göra är Canopus Edius Pro 4 men det är inte gratis. Däremot finns det en full version att ladda ned från http://www.justedit.com och som kan användas i 30 dagar. Filen är på drygt 200MB och programmet kräver ordentlig kraft av din dator. Möjligen klarar Adobe Premiere Pro detta men det är inte heller gratis. 0 Citera
video_sync Postad 16 september 2006 Postad 16 september 2006 Jag har en redigerad wmv-fil som skall kombineras med en råformat fil, kan det vara mpeg2 ? Jag vet inte riktigt. Dessa två ska brännas ut på dvd. var hittar jagett program som gör dvds av wmv-filer och var hittar jag codec som gör att jag kan redigera en mpeg2-fil i windows moviemaker? Jag fattar att det här är jätteamatörigt, men jag behöver hjälp :-) DVD Architect från Sony klarar att kompilera en DVD av WMV filer. Men det är ju inte något som kommer att resultera i något snyggt. Men som med det mesta här i världen, det är inte heller ett gratis program. Men en jävligt bra ett ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.