leone power Posted August 27, 2006 Posted August 27, 2006 jag har bara jobbat i final cut, men ska nu ta ett steg längre till ae. jag har börjart jobba lite i af och kan nu grunderna. men det är en sak som jag inte förstår mig på. nu när jag ska föra in klipp från final cut så vet jag inte vilket format jag ska ha.... är det någon som kan säga vilket eller vilka fromat man kan använda sig av utan att förlora så mycket data? 0 Quote
leone power Posted August 28, 2006 Author Posted August 28, 2006 är det ingen som kan hjälpa mig på detta? kan säga att final ligger på mac då men ae ligger på pc.. 0 Quote
Anstalter Posted August 28, 2006 Posted August 28, 2006 jag brukar exportera filmen jag vill ha i after effects som en okomprimerad avi-fil. men jag vet inte om man kan det med final cut. mycket quicktime i fcp väl? mycket sånt... 0 Quote
Munthe Posted August 29, 2006 Posted August 29, 2006 Du ska ha samma format som du hade i FCP. 0 Quote
Recommended Posts