Guldragge Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Hej. Har en film med en massa olika klipp och ljudspår i olika kanaler och crossfades i. Är helt nöjd med ljudmixen och volymnivåerna i förhållande till varandra. Skall bygga en dvd miljö till filmen och kommer därför att exportera ut filmen till en avi-fil som jag sedan tar in i dvd-miljön. Om jag vill höja volymen jämnt rakt över hela filmen borde det väl funka fint om jag tar in den exporterade avi-filen i premiere och där höjer volymen några steg? Eller är detta nåt slags ful-sätt att göra det på som medför några slags negativa konsekvenser? Typ att filmen måste byggas flera gånger och det blir någon slags förstörande effekt av just detta, att den måste sparas om ett par gånger? Tacksam för svar / Ragge 0 Citera
Luzer Postad 24 augusti 2006 Postad 24 augusti 2006 Vill du bara höja rakt över så är de ju enklast att höja på masterregeln i det program du ljudlagt i, du behöver inte ta in alltihop i ytterliggare ett program för detta. Oftast så komprimerar man ju även rubbet i samma veva för att knyta ihop säcken och generellt få högre ljudnivå på alla ställen och få det att spreta mindre. 0 Citera
Guldragge Postad 24 augusti 2006 Författare Postad 24 augusti 2006 Tack för svaret! Jag sitter i Premiere 1.5 och masterregeln känns för mig som den fetaste spaken i audio mixern? Men för mig känns den som detta reglage är en slags intern volymkontroll som inte påverkar volymnivån i filmen när den exporteras ut? Jag kan ha fel.... Ragge 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.