Gå till innehåll

Jag får inte till min NTSC film!!!


mangejohan

Recommended Posts

Hej igen.

 

 

 

2. Längst upp i Project Window har du en "tumnagel" - vad står det till höger om den? Det som är intressant är vad som står efter Movie, tex Movie, 720 x 480 (0,9)

Svar: Det står 0.9 bakom.

 

4. Vad står det efter Use Frame Rate from file:?

Svar:29.9700

 

6. Vad står det under: Editing Mode=Dv playback, Timebase=29.97 frames/second, Frame Size=720x480x4:3, Pixel Aspect Ratio=D1/DV NTSC 0.9 samt Fields=Lower fields first?

 

8. Vad står det under Compressor?

Svar: DV (NTSC)

 

 

 

 

 

 

De var allt info jag hittade.

 

 

 

 

Ang kameran, så går det inte att spela in i wekamera format, utan man kan bara använda den som en webkamera, dvs "live".

 

 

 

 

Om du har MSN eller liknande kan jag skicka en liten frekvens sådu får se hur det ser ut. Min msn: mangejohan@hotmail.com

 

Men jag tycker att kvalitén på något vänster blir ok för TV när jag fösöker exportera korta filmsnuttar. Men det är ränderna nu jag inte får bort. Om jag väljer bara "export movie" så kan man ju använda sig av de-interlace vilket jag förstår ska ta bort ränderna. Men om jag går till adobe media encoder går det inte att välja d´-interlace utan bara lower, upper eller progresiv..?

 

Men filmerna jag snabbt gjorde eller konverterade i Windows eget redigeringsprogram blev ju kavlitén helt ok. MEN hackningar, dvs flytet i filmen försvann helt. Har nu provat bränna in dom (.WMV) till dvd via PPRO. Ingen som helst kavlitéts förlust vad man kan se på TV, men som sagt konstanta hackningar i filmen.

 

mvh

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...