wane be bra Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Hej! Är det någon som har sett barn programet jonson och pipen. Ja, i allafall. Det är ju inspelat på High-Chaparall och i serien så ser man ju hela tiden hur öknen sträcker sig till horisonten i bakgrunden, och alla som har verit på high chaparall vet ju att så är inte fallet. Det är tall skog. Hur har dom nu gjort detta? Jag tror knappast att dom använde blue screen. någon som vet? Jag inväntar svar. : ) 0 Citera
Film smurfen Postad 12 augusti 2006 Postad 12 augusti 2006 Har dem inte använt bluescreen så har dem väl spelat in i en öknen på riktigt eller mot en bildbakgrund som i Pelle Svanslös. 0 Citera
wane be bra Postad 12 augusti 2006 Författare Postad 12 augusti 2006 Ja det har dom väll gjort men hur har dom fått den inspelade bakgrnden att hamna som bakgrund i det andra klippet! 0 Citera
jmalmsten Postad 17 augusti 2006 Postad 17 augusti 2006 första reaktionen är ju mattepainting (antingen på glasskiva framför kameran på plats, en liten modell upphängd på plats eller inlagd efteråt) , om folk går därframför där målningen ska vara så tas det till rotoscoping runt folket, alternativt lägger man på inspelningsplats in bluescreentyg bakom just där gubbarna står. Ibland en blandning... rör sig kameran så får man tracka bakgrunden... men eftersom jag inte sett klippen i fråga kan jag inte säga närmare. men det är mina förslag... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.