Pehrbau Postad 11 augusti 2006 Postad 11 augusti 2006 Hej! Hittade inte någon lämplig rubrik för detta inlägg men alla som sysslar med video måste ju ha detta problem. Med åren har jag skaffat mig knappt 200 miniDV kassetter. De flesta innehåller källmaterial men jag lägger också masterkopior till färdiga projekt på miniDV. Problemet är att hitta bra lådor som passar kassetternas format. För närvarande ligger de i plastlådor som passar ganska dåligt. Bäst vore om de kan stå i nummerordning i rader så att man snabbt hittar rätt kassettnummer utan att behöva flytta runt olika plastlådor med "vingliga" kassetter. Har någon sett lådor av passande format. Kassettboxen är 73 * 52 * 15. 0 Citera
simonrahnster Postad 11 augusti 2006 Postad 11 augusti 2006 Hejsan! Jag har samma problem som dig, har också runt en 150-200 minidv-band som för närvarande ligger extremt osorterat och nerpackat i skokartonger. Jag var inne på Scandinavianphoto och hittade förvaringsboxar. Jag beställde 3 lådor den 18 Juli, men de har fortfarande inte kommit. Dem beräknade att dem skulle få in dessa lådor i slutet av augusti. Kan man bli annat än sur? Glämde nästan länken. http://www.scandinavianphoto.se/?948338 195:- för dessa boxar tycker jag är väldigt dyrt egentligen. Dock så ska dv-banden ligga dammfritt så det är ju bra. Jag har gjort ett Excel-dokument där jag skrivit in vad varje band innehåller. Dessutom har jag lagt in nyckelord som gör det lättare att hitta och söka i excel. Nu åter står bara att göra detta på resterande band (har hunnit med endast ett 30-tal) Hoppas detta kan vara en passande produkt! 0 Citera
Pehrbau Postad 11 augusti 2006 Författare Postad 11 augusti 2006 Simon, Tack för ett bra tips. Skall följa upp det. Har gjort på samma sätt och har alla mina kassetter i Excel där man kan söka på innehåll och tidskod. Hemskt jobb att bygga upp det och är nu sedan ca 50 kassetter noga med att notera allt som kommer till. 0 Citera
simonrahnster Postad 12 oktober 2006 Postad 12 oktober 2006 Extremt kul det här. Jag beställde dessa lådor den 17 Juli och dem har fortfarande inte kommit och jag börjar ana att dem inte kommer komma över huvudtaget. 3 månader som man gått och surat, jag som hade räknat med max 1 vecka. 0 Citera
Pehrbau Postad 13 oktober 2006 Författare Postad 13 oktober 2006 Dålig stil att inte kunna leverera. Dessutom tyckte jag att de verkade väldigt dyra för att bara vara plastlådor. Men problemet med lagring på ett översiktligt sätt av kassetter blir allt mer akut. 0 Citera
MikeeP Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Sånna där har vi på min skola... dom är riktigt praktiska och sköna 0 Citera
simonrahnster Postad 19 oktober 2006 Postad 19 oktober 2006 Dålig stil att inte kunna leverera. Dessutom tyckte jag att de verkade väldigt dyra för att bara vara plastlådor. Men problemet med lagring på ett översiktligt sätt av kassetter blir allt mer akut. Det som stör mig mest är "Vi får hem dem i slutet av månaden". Men när man ringer i slutet av månaden så är det "Dem kommer i mitten av nästa månad". Känner mig väldigt ostrukturerad utan dessa lådor:( 0 Citera
simonrahnster Postad 13 november 2006 Postad 13 november 2006 Äntligen kom dom idag! Endast 4 månader efter min beställning! Som tur är verkar dom vara väldigt bra! 0 Citera
Pehrbau Postad 27 november 2006 Författare Postad 27 november 2006 Detta med lådor är fortfarande ett problem men har hittat en tillfällig billig lösning. Det visade sig att de kartonger som tryckeriet till inläggen i mina DVD omslag levererades i passade precis till att ha miniDV kassetter i. En sådan låda klarar precis 52 kassetter och lådan är gratis. Köpte sedan en 5-pack av arkivlåda för A4 (31.2645) hos Klas Ohlson. Om man tar bort ena sidan och häftar fast kortsidorna så rymmer resten precis 60 kassetter. Jag har mina kassetter numrerade och allt innehåll ligger i en Excel fil med referens till kassettnumret. Kan nu äntligen hitta lätt bland mina för närvarande ca 200 kassetter efter ett klipp när jag behöver det. Bara ett tips! 0 Citera
pld Postad 27 november 2006 Postad 27 november 2006 Detta med lådor är fortfarande ett problem men har hittat en tillfällig billig lösning. Det visade sig att de kartonger som tryckeriet till inläggen i mina DVD omslag levererades i passade precis till att ha miniDV kassetter i. En sådan låda klarar precis 52 kassetter och lådan är gratis. Köpte sedan en 5-pack av arkivlåda för A4 (31.2645) hos Klas Ohlson. Om man tar bort ena sidan och häftar fast kortsidorna så rymmer resten precis 60 kassetter. Jag har mina kassetter numrerade och allt innehåll ligger i en Excel fil med referens till kassettnumret. Kan nu äntligen hitta lätt bland mina för närvarande ca 200 kassetter efter ett klipp när jag behöver det. Bara ett tips! Låter som ett bra tips! Har du någon bild som man skulle kunna få se? /Jesper 0 Citera
Pehrbau Postad 30 november 2006 Författare Postad 30 november 2006 Så här ser lådan ut efter ihophäftning. Klicka på bilden för att se den i detalj! 0 Citera
simonrahnster Postad 30 november 2006 Postad 30 november 2006 Om jag inte har nämnt det tidigare så använde jag tomma skokartonger för att förvara dv-banden. Fast jag föredrar såklart mina nya lådor:D 0 Citera
jakethesnake Postad 1 december 2006 Postad 1 december 2006 det klart bästa är cigarlådor. Stilrent och så passar banden bra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.